Škoda multitalent

Škoda Octavia maastikuversiooni Scout tähelepanuväärseim omadus on tasakaalustatus – see sõidab hästi nii kehval teel, kui ka siledal asfaldil.

Eelöeldu ei ole selliste, tavamudelist kõrgema kliirensiga sõiduautode puhul sugugi nii enesestmõistetav, kui arvata võiks: andes maastikusõiduks tarviliku pika vedrustuskäigu, kaotavad asfaldisõiduomadused, hoides aga vedrustust jäigana, kannatavad sõiduomadused auklikul teel.

Kompromiss tuleb nii või naa teha ja Octavia Scouti puhul on selleks leitud seade, mis sellise tavasõidukist mõnevõrra maastikusuutlikuma auto ostjale peaks meeldima. Sellest leidub asfaldil konkreetsemaid ja aukudes mugavamaid, kuid kahe keskmisena on Škoda sõiduk üks paremaid, kui mitte kõige parem.

Kliirensiks teatab Škoda 17,1 sentimeetrit, seda on 3,1 sentimeetrit enam kui tavamudelil ja igati piisavalt, et põllu- ju metsavaheteedel liigse stressita hakkama saada. Auto põhi ja näiteks ka kütuse- ja piduritorud on tavamudelist tõhusamalt kaitstud. Mõistagi ei tehta ka auto disainis suuremast maastikuvõimekusest saladust.

Nelikveo südameks on Haldexi sidur, mis jagab veojõudu vastavalt haardetingimustele esi- ja tagarataste vahel välkkiirelt ja juhile parimas mõttes märkamatult. Proovisõit õnnestus teha lumistes oludes ja võib kinnitada, et Scout sõidab nii loogiliselt, kui üks nelikveoline auto üleüldse sõita saab. Elektrooniline diferentsiaalilukustus mõlemal rattapaaril aitab oludes, kus mõni ratas on sideme teega kaotanud.

Prooviauto 184hobujõuline diisel märgib mudeli mootorivaliku tippu, andes autole eeskujuliku dünaamika mõistliku kütusekulu hinnaga: 0–100 km/h teeb 7,8 sekundiga ja kulutab tootja andmetel keskmiselt 5,1 liitrit kütust sajale kilomeetrile. Küll aga ei saa rahule jääda mootori ja kuuekäigulise robotkäigukasti (DSG) koostööga, kui kiirust on 70 km/h ringis: käigukast valib nii kõrge käigu, et muidu üpris viimistletud omadustega mootor sunnitakse tööle ülimadalatel pööretel, mis tekitavad ülearust vibaratsiooni ja müra.

Scouti sõitjate- ja pakiruum on sama praktiline nagu universaal-Octavial ikka ehk vägagi avar ja mahukas. Ka juhtimisseadmetes ning info- ja meelelahutussüsteemis erisused puuduvad, kõik on paigas ja lihtne-loogiline kasutada. Küllap on paljudele sellise auto ostjatele oluline ka teadmine, et uus mudel suudab vedada eelkäijast raskemat, kuni kahetonnist haagist.

Scouti hinnad algavad 27 940 eurost, mille eest saab 180hobujõulise bensiinimootoriga nelikveolise ja DSG-käigukastiga mudeli, odavaim diiselmudel maksab 28 840 (150 hj, manuaalne) ja kallim 30 940 eurot (184 hj, DSG). Sarnaseid kõrgema kliirensi ja universaalkerega autosid leidub ka teistel tootjatel, kuid mitte väikekeskklassis, nii tulevadki Scouti põhirivaalid peagi turule Škodaga samasse Volkswageni gruppi kuuluvatelt markidelt: Seat Leon X-Perience ja Volkswagen Golf Alltrack.

Õnnestunud kompromiss maastiku- ja tavaauto vahel, praktiline ja ökonoomne sõiduk.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind30 940 eurot
MootorR-4 diisel, 1968 cm³
Võimsus135 kW (184 hj)
Pöördemoment280 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus219 km/h
Kiirendus7,8 s
Kütusekulu5,8/4,6/5,1 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad11
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.