Sportlikult maastikule

Ehkki Seat Leon X-Perience ja veidi varem Eestis müügile tulnud Škoda Octavia Scout sarnanevad loomult ja tehniliselt, ei saa neid kuidagi teineteise koopiateks nimetada.

Jah, mõlemad baseeruvad vastavalt Leoni ja Octavia universaalkerega mudelitel, jah, neil on tavamudelist kõrgem kliirens, jah, mõlemal on sarnane nelikveosüsteem. Lõpuks: nii Scouti kui X-Perience’i prooviautod liikusid 184hobujõuliste diislite jõul ning käike vahetas DSG-automaatkäigukast.

Kõige rohkem erineb Volkswageni kontserni kuuluvate markide esindajate iseloom ja seda alates disainist kuni sõiduomadusteni. Leon X-Perience’i välimus mõjub sportlikumana ja sportlikkus väljendub ka sõidus. Näiteks kiirendab nimetatud mootori-käigukastiga X-Perience paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 7,1 sekundiga, Octavia 7,8ga.

Ehkki tühimass erineb vähe, Leoni 1529 kg Octavia 1559 kg vastu, käitub X-Perience vahetuma ja kergemana, samas kui suurem ja pikema telgede vahega Octavia sõidab mugavamalt. Eelöeldu ei tähenda, et Leon X-Perience oleks ebamugav, jäigem küll, aga täiesti sobilik ka kehvadele teedele.

Küll aga jagavad Octavia Scout ja Leon X-Perience ühte ühist puudujääki: võimsa diisli ja DSG käigukasti kokkumäng ei õnnestu alati perfektselt. Teatud kiirustel vahetavad mõlemad käigu nii kõrgeks, et diisel peab töötama tõesti madalate pööretega, sellega aga kaasnevad müra ja vibratsioon.

Võrreldes tavamudeliga on Leon X-Perience’i kliirens 2,7 sentimeetrit kõrgem (17,2 cm). Nelikvedu toimetab Haldexi siduri vahendusel, mis suunab tavaoludes veojõu peamiselt esiratastele, kuid mängib suhte haardetingimuste muutumisel välkkiirelt ringi.

Juht saab häälestada auto ökonoomsesse, sportlikku või mugavusseadesse. Leidub ka individuaalseade, mis laseb eri parameetreid kombineerida. Sõltuvalt varustusest muudab programmivalik käikude vahetushetki, gaasipedaali tundlikkust ja roolivõimendi tööd või ka amortisaatorite jäikust.

Sõitjateruumis rõhutatakse maastikusuutlikkust hea maitse piires ning ruumikusega on kõik korras nagu ka baasmudel Leon ST-l. Pakiruum mahutab 587 liitrit ning seda täiendavad nutikad panipaigad. Kui juba Škodaga võrdluseks läks: „tšehhi” sõitjateruum pakub rohkem avarust, pakiruum mahutab neil kahel võrdselt (hea küll, kui juuksekarva lõhestada, siis Octavial liitri võrra rohkem).

Varustust leidub X-Perience’il rohkelt, põhipakett katab kuhjaga kõik vajaliku, lisade seast võib leida adaptiivse kiirushoidiku, automaatpidurdi, juhi väsimusetuvasti jms. Leon X-Perience’i hinnad algavad madalamalt kui Scoutil, 25 900 eurost, Škodal sellist 110hobujõulise diisliga baasmudelit hinnakirjas ei leidugi. Ülejäänud mootori-käigukasti kombinatsioonid kattuvad ja on Seatil kõik mõnevõrra odavamad. Samas, nagu öeldud, autod ja ka varustuspaketid on erinevad, nii et üks ühele hinnakirja siiski võtta ei saa.

Üsna sportlik sõidu- ja maastikuauto sulam.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind29 900 eurot
MootorR-4 diisel, 1968 cm³
Võimsus135 kW (184 hj)
Pöördemoment380 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus224 km/h
Kiirendus7,1 s
Kütusekulu5,6/4,5/4,9 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.