Sportlikult maastikule
Ehkki Seat Leon X-Perience ja veidi varem Eestis müügile tulnud Škoda Octavia Scout sarnanevad loomult ja tehniliselt, ei saa neid kuidagi teineteise koopiateks nimetada.
Jah, mõlemad baseeruvad vastavalt Leoni ja Octavia universaalkerega mudelitel, jah, neil on tavamudelist kõrgem kliirens, jah, mõlemal on sarnane nelikveosüsteem. Lõpuks: nii Scouti kui X-Perience’i prooviautod liikusid 184hobujõuliste diislite jõul ning käike vahetas DSG-automaatkäigukast.
Kõige rohkem erineb Volkswageni kontserni kuuluvate markide esindajate iseloom ja seda alates disainist kuni sõiduomadusteni. Leon X-Perience’i välimus mõjub sportlikumana ja sportlikkus väljendub ka sõidus. Näiteks kiirendab nimetatud mootori-käigukastiga X-Perience paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 7,1 sekundiga, Octavia 7,8ga.
Ehkki tühimass erineb vähe, Leoni 1529 kg Octavia 1559 kg vastu, käitub X-Perience vahetuma ja kergemana, samas kui suurem ja pikema telgede vahega Octavia sõidab mugavamalt. Eelöeldu ei tähenda, et Leon X-Perience oleks ebamugav, jäigem küll, aga täiesti sobilik ka kehvadele teedele.
Küll aga jagavad Octavia Scout ja Leon X-Perience ühte ühist puudujääki: võimsa diisli ja DSG käigukasti kokkumäng ei õnnestu alati perfektselt. Teatud kiirustel vahetavad mõlemad käigu nii kõrgeks, et diisel peab töötama tõesti madalate pööretega, sellega aga kaasnevad müra ja vibratsioon.
Võrreldes tavamudeliga on Leon X-Perience’i kliirens 2,7 sentimeetrit kõrgem (17,2 cm). Nelikvedu toimetab Haldexi siduri vahendusel, mis suunab tavaoludes veojõu peamiselt esiratastele, kuid mängib suhte haardetingimuste muutumisel välkkiirelt ringi.
Juht saab häälestada auto ökonoomsesse, sportlikku või mugavusseadesse. Leidub ka individuaalseade, mis laseb eri parameetreid kombineerida. Sõltuvalt varustusest muudab programmivalik käikude vahetushetki, gaasipedaali tundlikkust ja roolivõimendi tööd või ka amortisaatorite jäikust.
Sõitjateruumis rõhutatakse maastikusuutlikkust hea maitse piires ning ruumikusega on kõik korras nagu ka baasmudel Leon ST-l. Pakiruum mahutab 587 liitrit ning seda täiendavad nutikad panipaigad. Kui juba Škodaga võrdluseks läks: „tšehhi” sõitjateruum pakub rohkem avarust, pakiruum mahutab neil kahel võrdselt (hea küll, kui juuksekarva lõhestada, siis Octavial liitri võrra rohkem).
Varustust leidub X-Perience’il rohkelt, põhipakett katab kuhjaga kõik vajaliku, lisade seast võib leida adaptiivse kiirushoidiku, automaatpidurdi, juhi väsimusetuvasti jms. Leon X-Perience’i hinnad algavad madalamalt kui Scoutil, 25 900 eurost, Škodal sellist 110hobujõulise diisliga baasmudelit hinnakirjas ei leidugi. Ülejäänud mootori-käigukasti kombinatsioonid kattuvad ja on Seatil kõik mõnevõrra odavamad. Samas, nagu öeldud, autod ja ka varustuspaketid on erinevad, nii et üks ühele hinnakirja siiski võtta ei saa.
Üsna sportlik sõidu- ja maastikuauto sulam.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind29 900 eurot |
MootorR-4 diisel, 1968 cm³ |
Võimsus135 kW (184 hj) |
Pöördemoment380 Nm |
Käigukast6 käiku, automaatne |
Tippkiirus224 km/h |
Kiirendus7,1 s |
Kütusekulu5,6/4,5/4,9 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad9 |