Auto, mis kaotab odava bensiini tõttu

Surugaasiga sõitev Seat Leon ajab läbi küll ökonoomselt, kuid säästuefekt laseb end langenud bensiini- ja diislikütuse hindade taustal oodata.

Kui maagaas maksab endiselt 0,779 eurot kilogramm, siis bensiini eest küsitakse 0,999 eurot liitri eest. Sügisel, kui Autoleht surugaasi-Octaviaga proovisõitu tegi, maksis bensiiniliiter 1,27 eurot. Toona rehkendasime gaasi-Octavia tasuvusläbisõiduks umbes 80 000 kilomeetrit.

Tava- ja gaasimudeli hinnaerinevust silmas pidades võiks loota, et Seat tasub end kiiremini ära: 110hobujõuline surugaasi-Leon maksab sama võimsast ja sama varustuspaketiga bensiini-Leonist 2400 eurot rohkem, sügisel võrreldud Octaviate vahe oli 2800 eurot.

Gaasi-Leon tarvitab tehaseandmete järgi keskmiselt 3,5 kilogrammi gaasi saja kilomeetri kohta, võrreldav bensiini-Leon 4,9 liitrit. Jättes sendi lõhki ajamata, näeme, et gaasi-Leon tasub hetkel kehtivate kütusehindade puhul ära umbes 109 000 kilomeetriga.

Nagu kõigi teistegi surugaasil töötavate autode puhul tuleb arvestada kesise tanklavõrguga. Eestis saab gaasipaake täita vaid viies kohas. Sõiduulatus üksnes gaasiga on umbes 400 kilomeetrit, aga kui võtta arvesse ka 50liitrine bensiinipaak, siis kokku umbes 1300 kilomeetrit. Vaikimisi eelistab auto alati gaasilt töötamist, tarvitades bensiini teatud tingimuste korral käivitumiseks ning muidugi siis, kui gaas otsas.

Autoleht mõõtis ka Leoni kütusekulu pooltalvistes oludes. Sadas vihma ja lörtsi, puhus tugev tuul, termomeetri näit kõikus nulli ringis. Sõitsime tavapärast sõitu, möödudes vajadusel aeglasematest, istudes ummikutes jne. Tulemus 3,7 kilogrammi saja kilomeetri kohta paistab raskete olude foonil heana. Škodal mõõtsime sügisel ideaalilähedastes sõiduoludes 3,3 kg / 100 km. Pole kahtlust, et ka Seat on võimeline selliseks tulemuseks.

Üldjoontes sõidab gaasi-Leon nagu Leon ikka. 110 hobujõudu ja 200 njuutonmeetrit on 1,4tonnise universaali jaoks piisavad: jalgu ei jää, erakordset dünaamikat kah ei paku. Mootor töötab äärmiselt viimistletult: vaikselt ja vibratsioonideta. Ka talverehvidega varustatud auto juhitavus on konkreetne ja täpne.

Kaks gaasipaaki (kumbki mahutab 15 kg) asuvad pakiruumi põhjal all ning kahandavad pakiruumi mahtu umbes 100 liitri võrra (482 liitrit tavauniversaali 587 vastu).

Kuna bensiini hind on madal, tasub gaasiauto ost ära suhteliselt aeglaselt.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind20 990 eurot
MootorR-4 surugaas, 1395 cm³
Võimsus81 kW (110 hj)
Pöördemoment200 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus194 km/h
Kiirendus11,0 s
Kütusekulu4,5/2,9/3,5 kg / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.