Elektri-Kia lubab pikka sõitu
Pärast riikliku ostutoetuse lõppemist muutusid elektriautod Eestis taas kole kalliks. Kas Kia Soul EV suudab uutes oludes ostjaid meelitada, lubades näiteks 212kilomeetrist sõiduulatust?
Just niipalju kilomeetreid Kia ühe laadimisega neelata lubabki, mis pole ju sugugi paha elektriautode senise „tavataksiga”, 100–150 kilomeetriga võrreldes. Korealaste julge väite taga on öeldavalt uudse konstruktsiooniga liitiumpolümeeraku, mille energiatihedus 200 Wh/kg ületavat kõigi rivaalide oma.
Omapäraselt kandilise disainiga Souli põhja alla paigutatud akukomplekt kaalub kokku 274,5 kg ja mahutab 27 kWh elektrienergiat. Autosse istudes olid Souli akud soojas ruumis täis laetud, ent auto prognoosis teoreetilise 212 kilomeetri asemel hoopis 124 kilomeetri jagu sõitu. Päris suur erinevus, kas pole?
Liikvele asudes võlub Soul EV elektriautodele tüüpilise siidiselt lineaarse paigaltvõtuga: reibas kiirendus, sujuv jõuülekanne ning meeldiv vaikus. See on ideaalilähedane linnaauto: istumisasend on kõrge ja sõiduomadused rahuldavad. Tavalise D-asendi kõrval on käigukangil ka B-asend. Ses asendis laetakse vaba hooga veeredes rohkem sõiduki kineetilist energiat akudesse ja auto aeglustab tuntavalt, kui kiirenduspedaal vabastada.
B-asend osutuski just linnas väga asjakohaseks, tavaolukordades ei läinud piduripedaali peaaegu üldse tarvis. Maanteel osutus sobivamaks siiski tavaline D-asend, sest tugev aeglustus hetkeliselgi kiirenduspedaali vabastamisel mõjus isegi ehmatavalt. Ühtlasi tundus targem B-asendit vältida ülilibedatel teedel, kus järsk aeglustus on vastunäidustatud.
Maanteesõidul kostis Souli sisse kohati kõrgendatud tuulemüra, võimalik, et kandilise kerekuju tõttu. Teine kõrvaga tabatav kõrvalefekt paljastus auklikel teedel. Soul pole otseselt ebamugav sõiduk, ent esivedrustus tundus selgelt kolisevat, mis näis auto nappi läbisõitu (umbes 1200 km) arvestades kohatu.
Kilomeetrite kuludes tuli peagi hakata laadimisjaama otsima. Souli keskekraan näitab selleks lähimad laadimiskohad kenasti kätte – vähemalt tundus see algul nii. Harjumaal seigeldes näitas auto lähima laadimiskohana mingil hetkel südalinna laadimisjaamu ega teadnud näiteks Saue ja Laagri laadimispunktidest midagi.
Kia läks kaabli otsa, kui sõidetud oli 90 km ja auto näitas veel 43 km. See tähendanuks kokku 133 km. Vähevõitu, kas pole? Sama näitu kinnitas ka ühe Kia töötaja kogemus, kes kulges Tallinnast Virtsu (130 km) ühe „paagitäiega”. Tõsi, proovisõidu ajal kõikus temperatuur null kraadi ümber. Lubatud 212 kilomeetri lähemale saamiseks peaks väljas kindlasti soojem olema. Suurbritannias õnnestus ökosõiduekspertidel tavaoludes ja kaheksakraadise välistemperatuuriga läbida Souliga 202 km sedasi, et auto prognoosis veel 14 km sõitu. Tõsi, selle testsõidu tellijaks oli siiski Kia ise.
Seega, kas Soul EV sobib pere linnaautoks või näiteks kas või taksoks? Paraku pigem mitte. Akukomplekti asukoha ja suuruse tõttu on tagaistmel natuke vähem jalaruumi kui tava-Soulis ning ka pakiruum osutub väiksemaks (maht 281 l). Tegu ei ole päris pereauto mõõtu sõidukiga nagu Nissan Leaf, kuigi need kaks on hinnalt vägagi sarnased.
Linnasõiduks iseenesest meeldiv valik, ent sõiduulatus on endiselt napp ja hind kõrge.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind29 900 eurot |
Mootorelektrimootor |
Võimsus81,4 kW (111 hj) |
Pöördemoment285 Nm |
Käigukastautomaatne |
Tippkiirus145 km/h |
Kiirendusu 11 s |
Kütusekulusõiduulatus 212 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |