Škoda Fabia Combi – suur väikeauto

Uus universaalkerega Škoda Fabia Combi jätab mahutavuse poolest konkurendid selja taha ning astub varba peale ka oma margikaaslasele.

Kolmanda põlvkonna Fabia sai välisilmelt sarnane suuremate Škodadega ning selle universaalkere versioon Combi hiilgab ka praktilisusega. Koos varurehviga 505liitrine ning allaklapitud tagaistmetega 1370liitrine pagasiruum on väikeautode klassi suurim. Uhked mahutavuse numbrid ei tähenda küll, et Fabia Combit igas olukorras kaubikuna kasutada saaks. Olgugi et pikka, kuid küllaltki kitsasse pagasiruumi ei mahtunud näiteks koolieeliku jalgratas, selleks pidi tagaistme seljatoe langetama. Keskmise pere igapäevaste tegemistega kaasnevaid kotte võib sellesse siiski hõlpsalt laduda.

Iseasi on, kas Fabia Combit peakski pereauto kriteeriumitega hindama, konkureerib ta ju ikkagi väikeklassis ja kuulub selles kategoorias kahtlemata parimate sekka. Seda ka sõiduomadustelt ja varustustasemelt. Proovisõiduautot liigutanud 1,2liitrine ja 110hobujõuline TSI turbomootor mängib suurepäraselt kokku seitsmekäigulise topeltsiduriga automaatse DSG-käigukastiga, kiirendades ka täislastis Fabia Combit meeldiva reipusega. Maanteel jäid mootoripöörded mõistlikule tasemele, ent häirima hakkas hoopis liialt vali rehvimüra. Kuna autol olid lamellrehvid, saab ilmselt kurta kehvapoolse müraisolatsiooni üle. Elektriliselt võimendatud rool tundus linnaoludes mõnusalt kerge, samuti tegid elu lihtsaks head manööverdusomadused koos parkimisabiga. Maanteel andis veidi tunda auto kergus ja universaalkere suurem vastuvõtlikkus külgtuulele. Keskmiseks kütusekuluks nii maanteel kui linnas sõites tuli pardaarvuti järgi 6,5 liitrit sajale kilomeetrile, mis võrreldes tehase andmetega on üle pooleteise liitri rohkem.

Sõitjateruumis leidub siin ja seal küll kõva plastpinda, ent tänu soliidsele kujustusele see kokkuvõttes väga ei häirigi. Volkswagenlikult kõvad istmed pakuvad head tuge ning nendes istumine ei väsita.

Kokkuvõttes tuleb tunnustada uue Škoda Fabia arendamise taga olnud inimesi, kes lõid väikeautode segmendis tugeva rivaali, kuigi tundub, et vahest läksid tšehhid seekord heas mõttes isegi veidi liiga hoogu. Mitme näitaja poolest sai Fabia Combi isegi parem oma suuremast margikaaslasest, vaid poolteist aastat tagasi turule tulnud Škoda Rapid Spacebackist. Kui panna kõrvuti täpselt sama mootori, käigukasti ja varustustasemega Fabia Combi ja Rapid Spaceback, on esimese hind umbes pooleteise tuhande euro võrra madalam. Rapid Spacebacki ainus eelis oma väikevenna ees on ruumikam tagaiste. Näiteks turvatoolis istuvale lapsele piisava jalaruumi andmiseks tuli Fabia Combis esiistet nii palju ettepoole liigutada, et auto juhtimine muutus juba veidi ebamugavaks. Samas teise Škoda jaoks alati oluliseks peetud teguri – pakiruumi – võrdluses jääb Fabia Combi enam kui saja liitriga peale. Samuti on uue auto jõuallikal pisut enam võimsust ning see tarbib vähem kütust.

Väikeauto kohta väga ruumikas ja praktiline, heal tasemel on ka sõiduomadused.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind16 175 eurot
MootorR-4 otto, 1197 cm3
Võimsus110 hj (81 kW)
Pöördemoment175 Nm
Käigukast7 k, automaatne
Tippkiirus199 km/h
Kiirendus9,6 s
Kütusekulu5,8/4,1/4,8 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.