Uus Hyundai i20 võlub disaini ja varustusega

Hiljuti Eestis müügile tulnud teise põlvkonna Hyundai i20 jätab tervikliku mulje. Ühtmoodi heal tasemel on nii välimus, sõiduomadused kui ka varustus.

Tõsise ilmega superminid paistab olevat uus trend, millega läheb kaasa ka Hyundai. Välisdisaini peamiselt selged jooned jätavad mulje suuremast autost, kuid oma mängumaad ei ole päris unustatud. Väikeautole sobilikku lustakust lisavad disainile piklikud tuled ja musta värvi C-piilari kohal „hõljuv” katus. Võrreldes eelkäijaga paranes palju ka sõitjateruumi väljanägemine. Olgugi et armatuurlaual võib leida rohkelt plasti, aitab disain üldmuljele palju kaasa.

Sõiduomaduste poolest on uus i20 omas segmendis tipptasemel: linnas piisavalt vaikne ja hästi manööverdav; maanteel küll veidi lärmakas, kuid väikeautode seas konkurentidega võrreldav. Väga hea mulje jätab Hyundai juhitavus. Elektriline roolivõimendi lubab väikesel kiirusel rooli pöörata mugava kergusega, kiiruse kasvades muutub rool aga veidi raskemaks ja kindlamaks. Vedrustus on küll jäigapoolne, kuid ei põruta ka liialt palju. Ka kruusateedel sõites võib väikese Hyundaiga tunda ennast vabalt ja kurvid läbis i20 suurema draamata.

Võrreldes eelkäijaga kasvas i20 pikkuses ja laiuses, kuid sai pisut madalam, telgede vahe on varasemast 4,5 sentimeetrit suurem. Sõitjateruum on piisavalt avar, et kasutada autot väiksema pere sõidutamiseks, istmed pakuvad head tuge ning juhtimisseadmed paiknevad loogilistel ja käepärastel kohtadel. Ainsana hakkab häirima uste käetugede kõva plast, mistõttu annab tuikav küünarnukk endast õige pea tunda.

310liitrise mahutavusega pagasiruum pole küll klassi suurim, kuid igapäevasteks tegemisteks vajalik kraam mahub ära. Tagaistmete arvelt saab pagasiruumi kasvatada 1017 liitrini. Sõitjateruumis on panipaiku suuremate ja väiksemate veepudelite ning muu tarviliku ärapaigutamise jaoks.

Mõistagi astuti samm edasi ka turvalisuses. Elektroonilised abimehed aitavad juhti nii pidurdamisel kui sõidustabiilsuse ja sõiduraja hoidmisel, lisaks on autos kuus turvapatja. Nõlvalt startides rakendub abiseade, kui teekalde nurk ületab 4,5 kraadi. Väga heal tasemel on väikese Hyundai mugavusvarustus, mis pakub ka põhipaketina ilmselt kõike olulist suurema osa sõitjate jaoks. Standardvarustusse kuuluvad manuaalse kliimaseadme, raadio ja MP3-mängijaga helisüsteemi kõrval ka Eesti kliimas olulised esiistmete soojendused ja roolisoojendus. Kurvituled, parkimisabi, automaatne kliimaseade, kiirushoidik, vihmasensor ja tagurduskaamera tulevad aga kaasa kõrgema varustustasemega autodele. Üldse on varustustasemeid kokku kolm: Classic, Comfort ja Style.

Mootoritest on praegu valikus kaks vabalthingavat ottomootorit (1,2 ja 1,4 liitrit) ja 1,1-liitrine diisel. Proovisõitu õnnestus teha bensiinimootoritega, millest parema mulje jättis mõistagi suurem jõuallikas. Nii mõnegi konkurendi pakutavatele turbomootoritele jääb 1,2liitrine erksuselt selgelt alla. 100hobujõuline 1,4liitrine vedas aga autot mõistlikult edasi ka maanteel. Proovisõidul, mis viis linnatänavaile ning suurematele ja väiksematele maanteedele, kulus bensiini sajal kilomeetril auto näidiku järgi 6,2 liitrit.

Baasvarustusega Hyundai i20 maksab müügisalongides 11 900 eurot, kuid hetkel pakutakse tuhandeeurost soodustust. Tippvarustuses ja automaatkäigukastiga i20 tahtes peab praegu välja käima 14 990 eurot.

i20 sobib teile, kui soovite praktilist ja heade sõiduomadustega väikest autot.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind13 990 eurot
MootorR-4 otto, 1368 cm3
Võimsus73,6 kW (100 hj) 6000 p/min
Pöördemoment134 Nm 3500 p/min
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus184 km/h
Kiirendus11,6 s
Kütusekulu7,1/4,3/5,3 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km või kord aastas
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.