HR-V: kas uus müügihitt?

Honda HR-V-l on trumpe küllalt, et populaarsust nautivate linnadžiipide seas oma suurema venna CR-V kõrvale tippu tõusta.

HR-V on eestlastele vana tuttav. Eelmise kümnendi alguses siinmail popp olnud, kuid mujal kesiselt müünud esimene põlvkond võeti tootmisest maha 2006. aastal ehk parasjagu siis, kui linnadžiibid müügiedetabelites suurrünnakule asusid ning konkurendid HR-V-sarnaseid autosid turule tooma hakkasid. Hondal võttis enda kogumine ligi kümme aastat, kuid nüüd on HR-V tagasi.

Endiselt on tegemist CR-V-st väiksema linnadžiibiga, ent põhimõttelisi muutusi on mitu: enam ei müüda seda näiteks kolmeukselisena ning kunagine veider disain on asendunud sportliku ja noorusliku joonega. Erinevalt oma eelkäijast, HR-V-dest näiteks Ameerikas ning ka enamikust konkurentidest, ei pakuta HR-V-d Euroopas enam nelikveoga. Loogika on selle taga lihtne: kompaktsete linnadžiipide ostjatest valib nelikveo nii ehk naa vaid murdosa.

Kuigi HR-V jääb mõõtmetelt Qashqaile-Sportage’ile ja teistele eestlaste lemmiklinnadžiipidele alla, on selle siseruum enamikust avaram. Nagu mitmel teiselgi Hondal on kütusepaak toodud esiistmete alla. See annab auto tagumise osa konstrueerimiseks vabamad käed ning tulemusena võib ka pikk reisija tagaistmel rahumeeli jala üle põlve visata, pakiruum on suur (453 l) ning istmelahendus Magic Seat võimaldab tagaistme padja üles tõsta ning tekitada nii lisaruumi näiteks täismõõdus jalgratta transportimiseks.

Juhikoht on omanäoline, plastmaterjalid mitte just tipptasemel, kuid siiski täiesti korralikud ning tekstiilpolsterdust kasutatud õigetes kohtades. Kui teinekord leiab ustel riiet vaid taskurätisuuruse tüki, siis HR-V-l on sellega kaetud kogu ukse ülaosa ning ainuüksi see väike detail teeb auto märksa hubasemaks.

Nagu viimasel ajal kombeks on armatuurlaual paljud nupud asendatud puutetundlike ekraanidega. Honda on seda teinud aga loogilisel moel, nii et kõik põhifunktsioonid on lihtsalt kasutatavad, neid ei pea mööda menüüd taga otsima. Head tööd on tehtud ka müra tõrjumisel, suurem kiirus toob kaasa küll tuulesuhina ja kiirendamisel kostab mootori häält, aga üldine taust on meeldivalt tasane.

Vähe on valikuid selles osas, mis ja kuidas HR-V-d edasi viib. Diiselmootoreid on üks, Civicult ja CR-V-lt tuntud 1,6liitrine; bensiinimootoreid samuti üks, vabalthingav 1,5liitrine. Esimene neist tuleb alati koos kuuekäigulise manuaalkäigukastiga, bensiinimootori võib ühendada ka variaatorkäigukastiga. Nagu öeldud, veavad alati esirattad.

Populaarseimaks osutub tõenäoliselt bensiinimootori ja variaatorkäigukastiga auto, ehkki sel on omad päris selged puudused. Esmalt on Honda jõuallikas konkurentide väikeste turbomootorite kõrval jõuetu. Nagu Hondade puhul ikka kaob tuimus alles kõrgetel pööretel, kuid CVT-käigukastiga koos tähendab see mootori pidevat ulgumist 5000 pöörde läheduses. Rahulikult linna vahel kulgedes, kui kiirust ega äkilist kiirendust tarvis pole, töötab see kombinatsioon vaikselt, sujuvalt ja tähelepandamatult. Samuti on käigukast n-ö virtuaalselt astmeliseks jagatud, soovi korral saab sel manuaalselt „käike vahetada” ning nii ka kiiremal sõidul auto käitumist ja helitausta meelepärasemaks muuta.

Honda väikest diislit oleme kiitnud juba varem, ka HR-V-s töötab see suurepäraselt: jaksab autot tõrkumata vedada-kiirendada juba madalailt pöördeilt, on tugev ja säästlik. Kiitust väärib manuaalkäigukast, käiguvahetus käib sellega sportlikult täpselt ja kiiresti.

Sportlikuna võib kirjeldada ka HR-V juhitavust, osaliselt mägiteedel toimunud proovisõidul käitus Honda väike linnadžiip kui hea madal luukpära, oli täpse rooli ning tundliku vedrustusega. Kehval teel on mõni rivaal mugavam, kuid etteheiteid pole siiski põhjust teha, liiga jäik ega raputav HR-V pole.

Müügile tuleb HR-V septembri lõpus, hinnad algavad 17 990 eurost. Baashinna poolest leiab odavamaid rivaale, kuid kui varustustase võrdsustada, võib pilt muutuda, sest isegi odavaim HR-V Comfort saab kliimaseadme, kiirushoidiku ja muid lisasid, mille eest teinekord lisaraha nõutakse. CVT-käigukast lisab 1000 eurot ning diiselmootor pisut üle 2000 euro. Muuseas, Honda kohta on viimane vähe, CR-V-l näiteks on hinnalisa 3500 eurot, nelikveolise puhul lausa 5000 eurot.

Üllatavalt mahukas ja hea juhitavusega linnadžiip. Kui nelikvedu tarvis pole, aga seda tüüpi autot soovite, tasub oodata!

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind20 990 eurot
MootorR-4 otto, 1498 cm³
Võimsus96 kW (130 hj)
Pöördemoment155 Nm
Käigukastvariaator
Tippkiirus189 km/h
Kiirendus10,8 s
Kütusekulu6,1/4,6/5,2 l / 100 km
Hooldevälpvastavalt näidikule
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.