Hüperaktiivne Juke

Ühtpidi mõjub Juke’i raju disaini foonil sportversioon Nismo RS-i pehmelt öeldes püsimatu loomus igati kohasena, teisalt šokeerib topelt.

Igaks juhuks olgu kohe hoiatatud: need, kes tahavad lihtsalt väikest ja võimsat linnadžiipi, võivad Juke Nismo RS-is pettuda. Või mis võivad, kindlalt pettuvadki. Need, kellele tundusid Juke’i sõiduomadused üle võlli disaini foonil seni liiga tavalised, peaksid olema rahul, sest Nissan keeras ka sõidu osas nupud põhja. Rahu ja harmoonia ihalejad, see auto ei ole teile!

218 hobujõudu tuleb 1,6liitrisest turbomootorist, maksimaalne pöördemoment 280 njuutonmeetrit jääb vahemikku 3600–4800 pööret minutis. Kui sama jõuallika 190hobujõulist versiooni kasutava Pulsari 240 njuutonmeetrit jaotus 1600 ja 5200 pöörde vahele ja andis üsna ühtlase mineku, siis Juke perutab omajagu. Selle hoog kukub mootori madalal töökiirusel päris ära ja tahhomeetriosuti tõustes mitte ei teki tasapisi, vaid lajatab ühel hetkel nii, et esiratastel on tõsine tegu jõu mahapanekuga. Viimase osas pakub abi piiratud libisemisega diferentsiaal. Vedrustus (nii amortisaatorid kui ka vedrud) on tavaversioonist jäigemad.

Niisiis: igapäevasõiduks on esiveoline ja manuaalkäigukastiga Juke Nismo RS klassikalises tähenduses üsna palju tähelepanu nõudev kaaslane, järsk ja raputav. Kiirem sõit kuival ja kurvilisel asfaltteel toob välja tema iseloomu harmoonilisema poole: Juke pakub piisavalt tunnetust ja kui mootor õiges pööretevahemikus hoida, siis piisavalt erksust kiirendustel.

Hüperaktiivsus ilmneb täies hiilguses vihmaga ringrajal sõites: Juke Nismo RS tahab teha kõike ja korraga. Ühtaegu tundub see 1,3tonnise tühimassiga auto jäik, aga samas „sukeldub” pidurdustel liigselt, ühtaegu tahab ta pöördeid, aga teisalt ei õnnestu jõudu parimal moel maha panna. Esirataste lukustuv diferentsiaal aitab, aga muudab ühtlasi ka rooli närviliseks. Klassikalises mõttes ei ole Juke Nismo RS hea n-ö igamehesportauto, aga nalja saab temaga kõvasti. Seda ju välimus lubabki.

Viimast muudeti tegelikult veel rajumaks: poritiivad laiemaks, kaitserauad madalamaks, peeglid kaeti punaste katetega, tagaossa lisati spoiler. Sisemuses asendati näiteks tavaline rool sportlikumaga, muudeti viimistlusmaterjale ja paigaldati sportlikumad istmed.

Praktiline pool on Nismo-Juke’il kah olemas, pakiruum mahutab nagu tavamudelil, tagaistmel on küll kitsas, aga siiski sõidetav. Vaevalt küll, et keegi Juke Nismo RS-i praktilistel kaalutlustel ostab, seda enam, et manuaalkäigukastiga versioon maksab 27 160 eurot ja nelikveoline automaakäigukastiga mudel (214 hj) 30 910 eurot. Võrdluseks: 280hobujõuline Seat Leon Cupra maksab 28 000 eurot.

Auto, mis sobib vähestele, aga teeb need vähesed rõõmsaks.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind27 160 eurot
MootorR-4 otto, 1618 cm3
Võimsus160 kW (218 hj)
Pöördemoment280 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus220 km/h
Kiirendus7,0 s
Kütusekulu9,5/5,9/7,2 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km või kord aastas
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.