Galaxy trumbiks on mugavus

Uus Ford Galaxy pakub ruumikust ja mugavust suurte mahtuniversaalide klassis vägagi mõistliku hinnaga.

Uus Galaxy jõuab Eestisse augusti teises pooles ning selle hinnakiri algab 26 800 eurost (160 hj bensiinimootor), odavaim diiselversioon (120 hj) maksab 27 700 eurot, mis tähendab, et märgatavalt vähem kui põhirivaal Volkswagen Sharan (150 hj bensiinimootoriga 29 245 ja 115 hj diisliga 30 875 eurot). Seejuures on baas-Galaxy rikkalikumalt varustatud kui baas-Sharan.

Uus Galaxy asetub väliskujustuselt samasse ritta teiste moodsate Fordidega, mille esiosal paiknev kaheosaline radiaatorvõre, jõuliselt vormitud mootorikate ning hoogsalt küljejoonde lõikuvad esilaternad loovad sõidukist üsna lennuka mulje. Võrreldes varasema Galaxyga kergitati uuel veidi aknajoont ja auto tehti kuus sentimeetrit madalam – need kaks asjaolu aitavad samuti ligemale viiemeetrise mahtuniversaali loomupärast bussilikkust tagasi tõmmata.

Hoolimata väiksemast üldkõrgusest lisandus pearuumi keskmises ja tagumises reas sõitjatele, esimeses leidus seda rohkem kui piisavalt varemgi. Kui Fordi Galaxyst veidi väiksemas mahtuniversaalis S-Max (pikkus 4796 mm, Galaxyl 4848 mm) läheb täiskasvanutel kolmandas reas kitsaks, siis suuremas mahuvad nad sinnagi. Ei saa öelda, et mahuvad lahedalt, pigem on täpne sõna rahuldavalt. Keskmisi istmeid saab ulatuslikult reguleerida ja sel viisil kolmandasse vajadusel avarust juurde anda.

Esmakordselt klassis saab kolmanda rea nii põrandasse kui sealt välja klappida ajamiga – piisab nupuvajutusest pakiruumis asuval paneelil. Samamoodi saab langetada ka keskmise istmerea seljatoed, üles peab need siiski tõstma käsitsi.

Eks pakiruumi maht sõltub mõistagi istmete asetusest ja kõigi kombinatsioonide ülesloetlemine pole siinkohal võimalik. Olgu mõni näide: kui kõik istmed püsti ja laadida laeni, mahub 300 liitri jagu kraami, kui aga võtta küllap paljudele kõige tavalisem seis (kolmas rida kokku klapitud ja laadimine aknajooneni), mahub 700 liitrit. Kui kasutada Galaxyt kaubikuna ehk jätta üles vaid esiistmed ja laadida laeni, saab vedada mahult 2339 liitrit kaupa. Kaubapinna pikkus on viimati kirjeldatud seades 2057 mm.

Panipaiku jätkub endiselt piisavalt, küll aga tähendas panoraamkatuse kasutuselevõtt, et loobuti varasemal mudelil laes paiknenud panipaikade konsoolist.

Juhikoha ülesehitus sarnaneb Autolehes varem kirjeldatud S-Maxi ja Mondeoga, koos kõigi nende plusside ja miinustega. Kesksel kohal paikneb puutetundlik ekraan, valikvõimalusi on palju ja mõnele võib neis hakkama saamine olla keeruline, teisele jälle mitte. Põhifunktsioonid on leitavad siiski osteteede alt.

Galaxy sõidab piisavalt mugavalt, isegi siis, kui tema aktiivvedrustus lülitatud kõige sportlikumasse asendisse. Kõige mugavam seade muudab aga 1,8tonnise tühimassiga mahtuniversaali ikka tõepoolest ülipehmeks. Teest ja autoga toimuvast isoleerib uus mudel juhi märksa rohkem, kui tegi seda eelkäija, mis aga ei tähenda, et uus Galaxy oleks kehvasti juhitav. See käitub täiesti usaldusväärselt, kuid mõnevõrra kohmakalt. Mugavustunnet suurendab veelgi äärmiselt vaikne sõitjateruum.

Prooviauto 180hobujõuline diisel osutus ootuspäraselt igati piisavaks, kahe- ja kolmekesi sõites, nagu tuli ette proovisõidul, isegi rohkem kui piisavaks. Kui seitse inimest autosse pakkida, kuluvad selle hobujõud ja 400 njuutonmeetrit väiksema „ülejäägiga” ära. Kombineeritakse seda jõuallikat nii automaat- kui manuaalkäigukastiga, mõlemaga sujub koostöö laitmatult, kuid auto üldist mugavusele suunatust silmas pidades tundus automaatkast kohasem.

Keskmiseks kütusekuluks teatab Ford „automaadi” puhul 5,4 ja manuaalse korral 5,0 l / 100 km. Kiirendusaeg 0–10 0km/h jääb mõlemal juhul veidi alla kümne sekundi. Erinevalt eelkäijast saab uut Galaxyt soetada ka nelikveolisena ja mõistagi on mootorivalik laiem kui nimetatud diisel. Sinna kuuluvad 160- ja 240hobujõulised bensiinimootorid ning neli diislit vahemikus 120–210 hobujõudu.

Mõistliku hinnaga, hästi varustatud ning mugav mahtuniversaal.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind33 400 eurot
MootorR-4 diisel, 1997 cm³
Võimsus132 kW (180 hj)
Pöördemoment400 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus205 km/h
Kiirendus9,6 s
Kütusekulu6,1/4,9/5,4 l / 100 km
Hooldevälpvastavalt näidikule
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad11
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.