Hyundai Tucson – Korea auto eurooplastele

Uus Hyundai Tucson töötati välja Euroopas ja autosid pannakse kokku Euroopas. Kas sellest aga piisab, et siin ka läbi lüüa?

Kui võrrelda uue Tucsoni välimust eelkäija, Hyundai ix35-ga, on märgata püüdlust olla ilmekam, tõsisem ja selgejoonelisem, mis peaks Euroopa autoostjaile küll meeldima. Kasuks tuleb kahtlemata avaram sõitjate- ja pakiruum. Hyundai sõnul töötati auto välja Euroopa turule ja seda mitte pelgalt disaini, vaid ka sõiduomadusi silmas pidades.

Teel jätab uus Tucson igati sümpaatse mulje: käitub kurvilisematel ja kitsamatel lõikudel stabiilselt, rool on meeldivalt täpne ja märksa jäigem kui varasematel Hyundai linnadžiipidel. Küllap aitavad Tucsoni teelpüsimisele ja stabiilsusele kaasa varasemast suurem telgede vahe ja laiem rööbe.

Hoopis teisel tasemel on ka sõitjateruumi isolatsioon, täiendavaid heli neelavaid materjale kasutatakse Hyundai inseneride sõnul A-, B- ja C-piilarites ning põrandad polsterdati varasemast suurema tihedusega mürasummutusmattidega. Tulemus on sõidu ajal tõepoolest tunda. Ka Saksamaa kiirteedele omase sõidutempo juures ei muutunud Tucson kordagi lärmakaks, nii võis näiteks häält tõstmata jätkata jutuajamist tagaistmel reisijaga. Istmed on mugavad, ees on istmepadi ka veidi pikem kui varem ning ruumi jätkub piisavalt ka tagumises reas. Samuti hoiab Hyundai suurel kiirusel kindlalt suunda ega muutu nii-öelda džiibilikult ujuvaks. Seega sõidu- ja ka üldist mugavust silmas pidades on ix35-st vägagi pikk samm edasi astutud.

Tehniliselt poolelt on üheks suuremaks uuenduseks seitsmekäiguline topeltsiduriga automaatkäigukast. Seda pakutakse ka uue 1,6liitrise turbomootori (T-GDI) juurde, mille 177 hobujõudu ja 265 njuutonmeetrit saavad auto liigutamisel üsna hästi hakkama. DCT-käigukast toimetas muidu sujuvalt, kuid äkilistel kiirendustel, nagu kõrvalteelt peateele pöörates, jäid käiguvahetused veidi toppama. „Efekti”, kus teine või kolmas käik on oma töö kiirendusel juba mõnda aega tagasi ära teinud, kuid käigukast järgmist ikka veel sisse ei lülita, pole näiteks Volkswageni topeltsiduriga käigukastiga autode roolis ette tulnud. Rahulikul sõidul käitub Hyundai käigukast ootuspäraselt, veelgi enam, võrreldes eelmise põlvkonna kuuekäigulise automaatkastiga peaks uue DCT-käigukastiga Tucson kärpima kütusekulu kuni kakskümmend protsenti. 1,6liitrise turbomootori keskmiseks kütusekuluks koos eelpool mainitud käigukastiga lubatakse 7,5 liitrit sajale kilomeetrile. Topeltsiduriga käigukasti saab kombineerida ka kaheliitriste turbodiislitega, mille keskmine kütusekulu võrreldes bensiinimootoriga on tehase andmeil liitri võrra väiksem.

Mugavusvarustust pakutakse uuele Tucsonile palju. Nii-öelda täisvarustuses auto peaks rahuldama kui mitte kõik, siis suurema osa vajadustest. Väidetavalt testiti Tucsonit auto väljatöötamisel nii Lõuna-Euroopa neljakümnekraadises kuumuses kui ka Skandinaavia kolmekümnekraadises pakases, sestap saab sellele vajaliku varustuse valida vastavalt kliimale alates istme- ja roolisoojendusest kuni palava ilmaga teretulnud kahetsoonilise kliimaseadme ning ventileeritavate nahkistmeteni välja.

Turvavarustuses on peale kuue turvapadja mitu elektroonilist süsteemi, mis aitavad juhil hakkama saada linnaliikluses või maanteel. Hea abimees on näiteks auto taga ristisuunalist liiklust jälgiv seade, mis hoiatab kitsast kohast tagurdamisel autole lähenevate sõidukite eest. Maanteel sekkub üsna innukalt sõidureahoidik, mis auto telgjoonele jõudmisel pöörab ise rooli ja juhib Tucsoni tagasi oma ritta. Hädapidur, mis ohu korral seiskab auto, on tänapäevastel uutel mudelitel põhimõtteliselt iseenesestmõistetav.

Väikest edasiarendust võib märgata ka iseavaneva pagasiruumiluugi juures. Kui mõni aasta tagasi teistel automarkidel kasutatud seadmeil pidi pagasiruumiluugi avanemiseks näiteks tagumise kaitseraua juures jalaga viibutama, siis uuel Tucsonil piisab pakiruumi avamiseks pelgalt auto taga seismisest. Võtmepult peab muidugi taskus olema.

Uus Hyundai Tucson peaks Eesti müügisaalidesse jõudma sel sügisel, kuid auto hinna kohta praegu veel infot ei ole. Eeldusel, et hinnasildile tuleb mõistlik number, saab uus Tucson ilmselt vägagi arvestatavaks konkurendiks nii Jaapani kui ka Saksamaa tootjatele.

Tucson astus võrreldes eelkäijaga suure ammu edasi ning sellest saab teise linnadžiipide arvestatav konkurent.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4 otto, 1591 cm3
Võimsus130 kW (177 hj)
Pöördemoment265 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus201 km/h
Kiirendus9,1 s
Kütusekuluk 7,5 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.