Alhambra sai peenlihvi

Seati suurim auto Alhambra on läbinud uuenduskuuri, mis keskendus digivarustusele, aga tõi ka pisut madalama kütusekulu.

Uuendatud ja uuendamata mudeli eristamiseks väliselt on tarvis erialaseid teadmisi. Pisukesed erinevused eksisteerivad, aga neid peab ka senise Alhambra omanik põhjalikult otsima. Kõige paremini saab vahet teha iluvõre järgi: kui varem olid selle ribid püstised, siis edaspidi horisontaalsed.

Sisuliselt muutus siiski rohkem ja üle poole uuendusi käsitlevast ametlikust pressiteatest räägib digitehnoloogiast. Lühidalt kokku võttes võib nüüd tõdeda, et Alhambra oskab edaspidi samuti seda, mida uutelt mudelitelt oleme harjunud ootama: ühendub nutiseadmetega, saab hakkama Androidi ja Apple'i rakendustega ning evib 6,5tollist puuteekraani baasvarustusena. Ühtlasi tuli muudatustega uus navigatsioonisüsteem, mida sai võõramaisel proovisõidul üsna põhjalikult proovida. Paraku õnnestus sajakonna kilomeetri jooksul korduvalt valesti sõita, mille võib suures osas panna Seati aeglaste ja/või ebaselgete suuniste süüks.

Kui navigaator – muidu igati kena graafikaga – hoidis juhti oskuslikult pinges, siis Alhambra sõiduomadused üritasid pingeid maandada. Müra kostub sõitjateni võrdlemisi vähe, vedrustus toimetas nauditava mugavusega ning muutus DCC-Comforti seades eriti pehmeks (lisavarustusena 1249 eurot). Prooviautol sai juhiistme ka masseerima panna, mis peaks pikal teel alaselja virgena hoidma (229 lisaeurot).

Kaheliitrine TDI, nüüd 150hobujõuline, jättis adekvaatse mulje. Prooviautol olnud nelikvedu ei teinud ennast kuival asfaldil mõistagi märgatavaks, ent Eesti talvel võib see siiski marjaks kuluda. Tõsi, vedavad tagarattad lisavad hinnale 2000 eurot. NB! Nelikvedu ei saa endiselt koos automaatse DSG-kastiga (ei saa ka Sharanile).

Eesti turule ei tooda ka Alhambra baasmudeleid, mis piirab mootorivaliku 150- ja 184hobujõuliste diislite ning võimsa 220hobujõulise 2,0 TSI-ga. Ühtlasi on see põhjus, miks Seati eest tuleb rohkem välja käia kui sama suure Volkswageni eest (Sharani baashind on 29 245 eurot). See-eest tuleb Alhambra aga isegi n-ö baasvarustuses peaaegu täispaketiga: alati seitse kohta, kolmetsooniline kliimaseade, biksenoonlaternad, parkimisandurid ees ja taga, avariipidurdussüsteem jpm. 33 990 euroga saab osta 2,0 TSI DSG või 2,0 TDI 150, kalleim on 38 990eurone 2,0 TDI 184 DSG Style Advanced Business. Ka tippvarustuses Sharanide hinnad küündivad sama kõrgele, ent näiteks Ford Galaxy on vististi kõikidel puhkudel mõlemast odavam.

Praktilisuse osas jätkab Alhambra vanaviisi tublilt. Viis sõitjat tunnevad ennast eriti mugavalt ja lahedalt, samas kui kahele lisaistmele mahuvad keskmist kasvu täiskasvanud samuti kenasti ära. Istmeid saab mitmeti reguleerida ja ükshaaval lihtsalt alla klappida nii, et tekib täiesti tasane pakiruumi põhi. Arvestades, et see on pereauto, häiris proovisõidul liiga väike (eelkõige madal) tahavaatepeegel, mis kärpis nähtavust tublisti.

Kõrge baashinna, kuid hea varustusega ruumikas mahtuniversaal.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind35 990 eurot
MootorR-4 diisel, 1968 cm³
Võimsus110 kW (150 hj)
Pöördemoment340 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus198 km/h
Kiirendus10,6 s
Kütusekulu5,6 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad11
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.