Liialdustes peitub võlu

Mercedes keeras oma GLE Coupe-ga värvid põhja ja sai auto, mis oma igas mõttes liialdatud olemusega mõjub vägagi võluvalt.

Teadupärast muutis Mercedes mullu oma mudelitähiseid: GLE vastab endisele M-klassile, kuid GLE Coupel otsest eelkäijat polegi. Auto peamine konkurent on BMW X6, mis koos X5-ga moodustab sarnase paari nagu GLE Coupe ja GLE. Esimesed on seega maastiku-, luksus- ja sportautode sulamid, mis ei ajagi taga ülimat praktilisust, ning teised n-ö tavalised luksusdžiibid, kus tagaistme ruumikus, pakiruumi mahukus ja paljud muud igapäevakasutuse nüansid asetuvad olulisemale kohale.

GLE Coupe liialdatult jõuline olemus ei võimalda sel konkureerida maailma kaunima auto tiitlile, kuid klapib samas ülihästi sõiduki muude omadustega. Seda enam, et välimuses leidub detaile (näiteks küljelõiked), mis annavad disainile ka teise plaani, teatava rafineerituse, mis toetab samuti GLE Coupe kui terviku sõnumit.

Sõitjateruumi kujustus järgib luksusdžiipide parimaid traditsioone, see on peenelt viimistletud, soliidne ja arvestades funktsioonide rohkust ka täiesti mõistlikul viisil kasutatav. Ei pea vist ütlema, et seadistusvõimalusi, seda nii autot ennast kui ka info- ja meelelahutussüsteeme silmas pidades leidub hulgi ja kuidagi ei oleks võimalik, et neist igaühele leiduks oma nupp. Siiski saab Mercedeses põhivalikutesse osteteed pidi, soovide täpsustamiseks tuleb kasutada juhtimiskeskuse ketast või puutetundlikku pinda.

Kõige mugavamini tunnevad end GLE Coupe esiistmetel sõitjad, tagaiste nii tingimusteta kasutatav ei ole. Kui seal sõidavad lapsed, siis probleeme ei teki, keskmist kasvu täiskasvanul jääb aga langeva katusejoone tõttu pearuumist puudu ning tülikaks osutub ka tagaistmele minek ja sealt tulek, sest astuda tuleb kõrgele või kõrgelt ning ava on üpris kitsas.

650liitrist pakiruumi ei saa kuidagi teisiti iseloomustada kui mahukas, kuid üks aga leidub sealgi. Nimelt asub laadimiskünnis umbes keskmist kasvu mehe naba kõrgusel: pakid tuleb päris kõrgele vinnata ja parkiruumi kaugemasse serva ei ulata muidu, kui sinna poolenisti sisse ronides.

Prooviauto GLE 350d 4MATICu kolmeliitrise diisli 258 hobujõust, aga eriti 620 njuutonmeetrist jätkub igaks elujuhutumiks, kokkumäng üheksakäigulise automaatkäigukastiga õnnestub esmaklassiliselt. Kooslus reageerib juhi tegevusele autos sportlikele ambitsioonidele vastava kiirusega ning luksusdžiibile tarviliku sujuvusega. Muide, kui juht ei teaks, et tegemist on üheksakäigulise käigukastiga, siis sõites ta seda ilmselt tähele ka ei paneks: mootor töötab alati sobivas pööretevahemikus ja vahetused käivad peaaegu märkamatult.

0–100 km/h teeb nimetatud mudel seitsme sekundiga, keskmiseks kütusekuluks annab Mercedes 6,9–7,2 liitrit sajale kilomeetrile. Autolehe prooviringil, mis koosnes tipptunnisõidust Tallinnas, maanteelõigust, külavaheteedest ja kergemast maastikusõidust, kujunes keskmiseks 9,8 liitrit saja kilomeetri kohta.

Kõige rohkem avaldas GLE Coupe muljet paigas, kus seda algselt kõige vähem oodata võis. No mis lõbu saab pakkuda ligi viie meetri pikkuse ja 2,25tonnise tühimassiga mürakaga kiire sõit käänulisel asfaltteel?! Aga võta näpust, saab! See kui vähe aktiivvedrustusega GLE Coupe kurvides kaldub, kui täpselt rooli kuulab, kui tõhusalt pidurdab ja reipalt kiirendab, väärib vaid imetlust. Seda enam, et proovisõit toimus suures osas tugevas vihmas. Suhtes 50 : 50 veojõudu jagav nelikveosüsteem lisab stabiilsust ning aitab tõhusalt kaasa kiirendustele vihmamärjal teel. Rooli- ja tegelikult kogu autotunnetus on kindlasti parem kui enamikul luksusdžiipidel. Medali teisel küljel on aga üsna raputav sõit auklikul teel, seda ka juhul, kui vedrustus viidud mugavusrežiimi. Maastikule satuvad need autod harva, kuid vahemikus 18–25,5 sentimeetrit seatav kliirens annab selleks võimaluse.

Igapäevakasutatavuse seisukohast tuleb mainida kehva nähtavust manööverdamisel. Õnneks saab lisavarustusest tasuta tellida tagurduskaamera, parem on siiski 360kraadilist vaadet pakkuv kaamerasüsteem, mis „valgustab” ka muud pimedad nurgad (maksab 876 eurot).

350d ongi GLE Coupe soodsaim mudel hinnaga 67 110 eurot, tippversioon GLE 63 AMG S 4MATIC Coupe maksab 126 930 eurot, nende kahe vahele mahub veel kolm varianti. Detailsel hinnavõrdlusel X6-ga puudub mõte, kuid üldjoontes on kahe rivaali hinnakiri üsna sarnane.

Sportlik luksusdžiip, mis sõidab vähemalt sama jõuliselt, kui välja näeb.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind67 110 eurot
MootorV-6, diisel 2987 cm³
Võimsus190 kW (258 hj)
Pöördemoment620 Nm
Käigukast9 käiku, automaatne
Tippkiirus226 km/h
Kiirendus7,0 s
Kütusekulu7,9/6,6/7,2 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.