Suur ja uhke, ent pisivigadega

Cadillac Escalade on suur, uhke ja võimas, kuid komistab seal, kus üle 100 000 euro maksev auto ei tohiks.

Escalade’i disain kõneleb jõust ja üleolekust ning mõjub „eurooplastest” konkurentide kõrval maskuliinsemalt. Samas leidub kujustuses piisavalt detailirohkust, et mitte muutuda labaseks. Disainerid ei püüdnudki seda autot visuaalselt kuidagi kahandada või saledamaks muuta, vastupidi, 5,2meetrine pikkus, 1,9meetrine kõrgus ja kahemeetrine laius muudetakse vaatemänguks, mis võib meeldida või mitte, kuid teenib aususe ja otsekohesuse eest kindlasti plusspunkte.

Paraku ei vasta interjööri ruumikus täiel määral välismõõtmete lubadustele. Näiteks prooviautos leidus küll seitse kohta (2+2+3), kuid mõistlikult mahub sinna vaid neli inimest. Kaks esimesse ritta ja kaks keskmisse, tagarea isteasend „kõrvad vastu põlvi” ei ole 5,2meetrise pikkuse juures aktsepteeritav. Tegelikult ei saa lõpuni rahul olla ka juhi kõrvalistuja koha ruumikusega, see on kahemeetrise laiuse foonil selgelt liiga kitsas. Siinkohal tuleb lisada, et Escalade’ist leidub ka suurem, 5,7 meetri pikkune versioon.

Komistusi lubab Cadillac endale ka viimistluses. Kui üldmulje on igati hinnasildi vääriline, siis detailidesse satub vääratusi. Näiteks riivab silma kaassõitja jalgade ruumis laiutav mustast plastist ventilatsioonitoru. Võõrkehana mõjub ka roolisambal asuv automaatkäigukasti robustne valits, mis sobiks kindlasti mõnda pikapisse, kuid mitte 100 000-eurosesse luksusdžiipi aastal 2015.

Infot ja meelelahutust juhile ja sõitjatele pakub Escalade klassile omaselt ohtralt. Äärmiselt lihtsaks ja loogiliseks on muudetud liikumine digitaalse näidikuploki menüüdes, see sujub märksa intuitiivsemalt kui mõnelgi rivaalil. Ka leidub puutetundliku ekraani kõrval piisavalt otseteenuppe, mis võimaldavad kiiret seadistamist.

Cadillac teatab pakiruumi mahuks 431 liitrit ja kui kolmas istmerida alla klapitud, siis 1461 liitrit. Pakiruumi suurendamine istmete arvelt käib hõlpsalt – viimase rea saab nii kokku kui lahti klappida nupuvajutusega, teise saab kokku voltida nupust, kuid üles peab tõstma käsitsi.

6,2liitrine V-8-mootor oma 426 hobujõu ja 610 njuutonmeetriga sobib auto iseloomuga ideaalselt. Selle viimistletud käik klapib auto luksuslikkusega, brutaalne kiirendus ja mahlakas tämber toetavad musklilist olemust. 0–100 km/h teeb 2,8tonnise tühimassiga mürakas 6,7 sekundiga. Keskmiseks kütusekuluks annab tootja 13,1 liitrit sajale kilomeetrile. Autolehe proovisõidus, nagu ikka linn ja maantee segamini, saime lähedase tulemuse – 13,8 l / 100 km.

Kuuekäiguline automaatkäigukast ei esine aga paraku mootoriga samal tasemel: see kord venitab, kord rabistab. Taas on põhjust viidata Ameerika turu 2016. aasta mudeliinfole, mille järgi paigaldatakse Escalade’ile kaheksakäiguline automaatkäigukast.

Sõiduomadustes seab Escalade esiplaanile mugavuse, kuid jätab ka soovimisruumi, nimelt kannab vedrustus asfaldipraod ja väiksemad konarused hämmastava otsekohesusega sõitjateni. Võimalik, et väiksem velje (see oli 22tolline) ja kõrgema profiiliga rehvi kombinatsioon summutaks lööke paremini. Juhitavust saab iseloomustada auto massi ja mõõtmete taustal ootuspärasena, see ei ole halb, kuid siiski kohmakas. Amortisaatorite jäikust reguleerib auto vastavalt teeoludele, valida saab ka mugavus- ja sportprogrammi vahel.

Neid, kes kavatsevad Escalade’i maastikul pruukida, võib huvitada, et kandekere asemel on sel raamile toetuv kere, lülitatav nelikvedu ja lukustatav tagadiferentsiaal ning 20,5sentimeetrine kliirens.

102 990 eurost algava hinnakirjaga sõidukit ei saa kuidagi soodsaks nimetada, kuid ega rivaalidki odavad ole. Range Roveri hinnad algavad küll 93 240 eurost, kuid dünaamikalt lähedane mudel (V-6-mootor, 340 hj) maksab 103 560 eurot. Mercedes-Benz GL 400 paistab oma 76 656-eurose hinnaga tõelise sooduspakkumisena, sest selle 333hobujõuline V-6-mootor annab 0–100 km/h mõistes sama dünaamika, mis Escalde’i V-8. V-8-ga GL 500 (435 hj, 0–100 km/h 5,4 s) maksab aga 97 260 eurot. Mõistagi erineb nimetatud mudelite varustuse loetelu, kuid Escalade’i baaspakett on väga rikkalik. Märkimist väärib ka viieaastane või 150 000 kilomeetri läbimiseni kestev garantii.

Omapärane luksusdžiip, mis komistuste tõttu pisiasjades jääb klassi paremikule alla.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind102 990 eurot
MootorV-8 otto, 6162 cm³
Võimsus313 kW (426 hj)
Pöördemoment610 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus188 km/h
Kiirendus6,7 s
Kütusekulu18,0/10,3/13,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad11
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.