Mis jääb puudu ideaalist?

Volkswagen Golf GTE paistab esmapilgul nagu ideaalne auto: odavad igapäevakilomeetrid tänu elektriajamile ja piisavalt võimsust, et pakkuda sõidulusti.

Siiski: õnneks ootab ideaalne auto alles leiutamist. Pistikuhübriid Golf GTE maksab rohkem kui n-ö tavalised „kuumad luukpärad” – 36 758 eurot – ning see on ka raskem, sportliku auto puhul kahtlemata oluline nüanss. GTE tühimass jääb 1,6 ja 1,7 tonni vahemikku, „tavalisel GTI-l” sõltuvalt versioonist on sama näitaja ligikaudu 1,3–1,5 tonni. Hinna valguses olgu nimetatud, et ka varustuspakett on rikkalik.

GTE hübriidajam koosneb 1,4liitrisest turboga bensiinimootorist (150 hj) ning elektrimootorist (102 hj), süsteemi väljundvõimsuseks on 204 hobujõudu ja pöördemomendiks 350 njuutonmeetrit. 0–100 km/h teeb see 7,6 sekundiga; vaid elektrimootori toel suudab sõita kuni 50 kilomeetrit.

GTE sõiduomadused haakuvad tegelikult väga hästi eelpool toodud numbritega. See sõidabki parasjagu taltsalt ja mugavalt, et mitte muutuda igapäevaselt tüütuks, omades alati tagataskus trumpi, mis muudab möödasõidud vaevatuks, ning suudab pakkuda lõbu ka reipal minekul kurvilisel teel. Tõesti, see ei käitu nii vahetult kui näiteks kergem GTI, kuid siiski piisavalt otsekoheselt, et väärida nn kuuma luukpära tiitlit.

Kel sõidud lühemad, saab GTEd näiteks linnas kasutada kui vaid elektriautot, laadida akut vooluvõrgust ning sõita ülisujuvalt ning peaaegu hääletult. Bensiinimootor annab kindluse, et tühjenenud aku ei jäta teele ning et pikemat sõitu ei pea katkestama laadimispausideks.

Keskkonsoolil paiknev nupp GTE viib auto mootorid ning kuuekäigulise DSG-käigukasti dünaamika teenistusse. Täiselektrilise ja GTE vahel asub n-ö tavaline sõiduviis, kus auto toimetab nagu hübriidajamiga sõiduk ikka. Märkimist väärib hübriidajami äärmiselt lihvitud töö, olgu teemaks tavaline või sportlik sõit, GTE jääb alati sujuvaks. Keskmise kütusekulu real seisab tehaseandmetes 1,5 l / 100 km. GTE kulu ma proovisõidul Lätis ei mõõtnud, kuid varasemad katsed sarnaste ajamitega annavad põhjust oletada reaaluses umbes 3,5–4-liitrist kulu sajal kilomeetril eeldusel, et sõit algas täis akuga.

Välisdisainis GTE oma ajamist suurt numbrit ei tee, kuid ei hoia seda ka saladuses, näiteks on GTI punane triip radiaatorivõrel ja tuledel asendatud sinisega, kaitserauda paigaldati Volkswageni elektriajamile viitavad C-kujulised päevasõidutuled.

Sisemusest leiab sportlikud istmed, alt lapiku rooli ning hulga pisidetaile, mis samuti juhivad tähelepanu sportlikkusele ja elektrilisusele. Pakiruum mahutab 380 liitrit ehk sama palju kui tavamudelil.

Kallis, aga õnnestunud „kaks ühes” auto – elekrtiauto sujuvus on ühendatud sportlikkusega.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind36 758 eurot
MootorR-4 otto, 1395 cm³, el. mootor
Võimsus150 kW (204 hj)
Pöördemoment350 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus222 km/h
Kiirendus7,6 s
Kütusekuluk 1,5–1,7 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.