Tavapärane lugu

Uuendatud Avensis juhi südant kiiremini lööma ei pane, kuid leiab asjaliku tarbeautona kahtlemata palju rahulolevaid kliente.

Nagu ka eelkäijad naudib värskendatud Avensis eestlaste poolehoidu: müügiedetabelites troonib see tipus ning liikluseski kohtab seda juba sageli. Tõsi ta on, et uuendus tegi suurest Toyotast mitmes mõttes parema.

Väliskujus hakkab silma teistelt Toyotatelt tuttav esiosa disain, mis mõjub päriselus pareminigi kui piltidel. Samasuguse arengu tegi läbi sõitjateruum, kus uus armatuurlaud ja istmed ning paremad materjalid jätavad selle klassi autole kohaselt viisaka ja meeldiva mulje. Ühtlasi käidi üle vedrustus ja roolisüsteem ning lisati moodsat (turva)varustust, nagu sarnaste mudelivärskendustega tavaliselt ikka tehakse. Ühtlasi toodi turule kaks uut diiselmootorit (1,6- ja kaheliitrine), kuid meie proovisime tipmise bensiinimootoriga autot.

Vaatamata varasemast mõnusamale ja vaiksemale sõitjateruumile, häirib mõni puudus siiski. Esiteks – ja seda olen ka varem Toyotale ette heitnud – ei saa pikk juht rooli piisavalt reguleerida. Kui iste paigas, jalad õigetel kohtadel, jääb rool kätest liiga kaugele. Linnasõidul segab ebamugav isteasend väga, maanteel, kus rooli peab vähem keerama, oluliselt mitte.

Seisupiduri nupp on nii ära peidetud, et jääb mulje, nagu poleks seda üldse. Kohati jätab soovida suure ekraani töö, näiteks kliimaseadet reguleerides võtab see teinekord mõtlemisaja ja näitab mõne hetke vältel lihtsalt musta pilti.

Üldiselt on Avensis meeldiv kaaslane, mis mahutab kenasti viis reisijat, sõidab piisavalt mugavalt ja tasaselt ning tunneb end eriti koduselt rahulikul maanteesõidul. Pigem rahulikku kasutamist soosib ka kaheliitrise vabalthingava mootori ja variaatorkäigukasti kombinatsioon. Möödasõitudeks on sel jaksu küll, aga kui võtta kõrvale rivaalide turbomootorid ja teist tüüpi käigukastid, siis jääb Avensise dünaamika selgelt kesiseks. Kütusekulu on keskpärane: leidub nii janusemaid kui ka säästlikumaid konkurente.

Uuendatud Avensise baashind, alates 17 000 eurost, on väga mõistlik. Selle eest saab 1,6liitrise mootori ja talutava varustusega auto (kuid puuduvad näiteks tagumised elektriaknad). Tippmudeli ligi 30 000-eurone hind tundub aga liiga kõrge, eriti kui arvestada, et sama raha või vähema eest pakutakse enamasti palju võimsamat ja samas ökonoomsemat mootorit ning ka pikemat garantiid.

Avensise suurimaks trumbiks on hea maine, muude omaduste põhjal on see auto üsna keskmine.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind29 030 eurot
MootorR-4, otto, 1987 cm³
Võimsus112 kW (152 hj)
Pöördemoment196 Nm
Käigukastvariaator
Tippkiirus205 km/h
Kiirendus10,0 s
Kütusekuluk 6,7 l/ 100 km
Hooldevälpvastavalt näidikule
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.