Škoda teab hea auto retsepti
Škoda Superb Combit on peaaegu võimatu kritiseerida, nii täpselt on Tšehhi automargi lipulaev loodud vastama keskauto ostjate vajadustele.
Tuleb ette, et suur ja ruumikas auto osutub sõidul kohmakaks, hoogne ja emotsionaalne jällegi ei ole kuigi praktiline, mugav võib olla ühtlasi laisk ja sportlik ebamugav. Superb Combi puhul leidis aga Škoda just selle kesktee, mis ei luba endale ainsatki nõrkust. Auto on suur ja ruumikas, aga sõidab vilkalt; mugav, aga samas konkreetne; dünaamiline, aga samas säästlik. Peale kõige näeb ka hea välja. Norida saab tõesti vaid pisiasjade kallal.
Sõitjateruum on avar, veelgi avaram kui eelkäijal, mis johtub nii pikemast telgede vahest kui ka laiemast rööpmest. Taga istujate jalaruum on klassi suurim, pearuum kuulub samuti tippu, 660liitrine pakiruum, taas rekordiline. Muide, pakiruumi saab tagaistme allaklappimisega kasvatada ligi kahe kuupmeetrini. Lisaks saavad juht ja sõitjad kasutada hulka nutikaid tarvikuid-seadmeid, alates vihmavarjuhoidikutest tagaustes kuni pakiruumiluugi automaatse avamiseni. Meie kliimas osutub kasulikuks tuuleklaasisoojendus, mis, muide, ajab läbi ilma mõningaid juhte segava traatvõrgustikuta – läbipaistva fooliumi abil.
150hobujõuline diiselmootor mängib kuuekäigulise DSG-käigukastiga kokku üldjoontes õnnestunult, ühes pisiasjas oodanuks auto üldise peenviimistletuse taustal paremat. Madalate pöörete eelistamine annab kütusesäästu, kuid teatud kiirustel (nii 60–70 km/h ringis) valib automaatika ikkagi liiga kõrge käigu, mis toob kaasa teatava vibratsiooni.
Üldjoontes saavad aga mootor ja käigukast omavahel hästi hakkama, olgu siis sihiks 340njuutonmeetrise pöördemomendi ja 150hobujõulise võimsuse maksimaalne kasutamine kiirendustel või rahulik sõit või enamik nende vahele jäävaid olukordi. Keskmine kütusekulu on tehaseandmete järgi 4,5–4,7 liitrit sajale kilomeetrile, Autolehel kujunes linna- ja maanteesõidu keskmiseks 5,7 l / 100 km.
Sõiduprogrammide valimine võimaldab auto häälestada vastavalt teeoludele ja/või juhi eelistustele. Muutuvad amortisaatorite jäikus, roolivõimendi ja automaatkäigukasti töö. Kui valida säästurežiim, muutub näiteks ka kliimaseadme töö. Leidub ka võimalus kombineerida erinevaid seadistusi ja salvestada need, nii näiteks leidis allakirjutanu parima komplekti, kui võttis sportlikust menüüst roolivõimendi seade, ent amortisaatorid ja käigukasti jättis tavaseadesse.
Universaalkerega Superb Combi hinnad algavad 18 990 eurost (125 hj bensiinimootor) ja lähevad 38 000 euroni välja (tippvarustuses, nelikveoline 280 hj mudel). Viiele A4-le mahtuva varustuse üleslugemisel puudub mõte, aga üldiselt saab öelda, et baaspaketiga Superb on täiesti kasutatav, kuid selle auto täiel määral nautimiseks peab vaatama kaugemale.
Keskklassi universaalide seas parim erinevate omaduste kombinatsioon.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind26 100 eurot |
MootorR-4 diisel, 1968 cm³ |
Võimsus110 kW (150 hj) |
Pöördemoment340 Nm |
Käigukast6 käiku, automaatne |
Tippkiirus216 km/h |
Kiirendus9,0 s |
Kütusekulu5,3–5,5/4,1–4,3/4,5–4,7 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad9 |