Vaiksem ja hea juhitavusega Mitsubishi Outlander

Mitsubishi linnadžiip sai üle saja uuenduse, mis muutsid ta vaiksemaks ja turvalisemaks.

Olgugi et tootja räägib täiesti uuest autost, tasuks Outlanderi juures tehtut võtta pigem mudelivärskendusena. Mootorid jäid samaks ning ka auto välimus näeb võrreldes senisega üsna sarnane välja. Sõitjateruumis võiks uut ja vana kõrvutades korraldada mängu „Leia kümme erinevust”.

Mis siis teistmoodi on, küsite. Esmalt hakkavad muidugi silma Outlanderi esikaitseraual ilutsevad suured kroomitud kaared ning igas nurgas paiknevad tuulesuunajad, mis kõik kokku loovad varasemast veidi agressiivsema, laiema ja madalama ilme. Auto pikkus kasvas nelja sentimeetri võrra.

Sõitjateruumi kujustus on põhimõtteliselt sama nagu eelmisel Outlanderil. Roolile lisandus väike kroomist liist, muutus materjalide valik ning paranes turva- ja lisavarustus. Istmeid pakutakse sõltuvalt modifikatsioonist kas viis või seitse. Proovisõiduauto oli viieistmeline ja piisavalt ruumi jätkus nii esi- kui tagaritta. Parandatud on ka Outlanderi mürasummutust. Nii mootori, veermiku kui vedrustuse häält kostab nüüd vähem, kuid päris sõiduautode tasemel vaikselt Outlander maanteel siiski ei liigu.

Kiidusõnu tahaks jagada Outlanderi juhitavusele. Värskenduse käigus reguleeriti nii vedrustust kui ka elektrilist roolivõimendit kiiremini kohanema muutuvate oludega: erinevatel teekatetel saab Mitsubishi väga hästi hakkama. Ääremärkusena võiks isegi lisada, et kruusateedel tundus see vaat et mõnusamgi kui pinnatud teel. Rool reageerib juhi liigutustele kiirelt ja annab korralikku tagasisidet, kere kaldumine kurvides jääb igati mõistlikule tasemele. Võrreldes näiteks teise populaarse Jaapani linnadžiibi Honda CR-V-ga jätab Outlander sõites märksa erksama mulje.

Mootorivalik on see-eest peaaegu olematu. Saab kas kaheliitrist bensiini- või 2,2liitrist diiselmootorit. Kuigi jõuallikad on samad mis senini kasutuses, muudeti neid veidi võimsamaks, samas ökonoomsemaks ja vähem saastavaks. Manuaalkäigukasti kõrval pakutakse uut CVT-variaatorkasti, mis võrreldes varasemaga reageerib gaaspedaalivajutusele nobedamalt. Proovisõiduauto oli kaheliitrise ottomootori ja CVT-kastiga, paari päeva jooksul kujunes keskmiseks kütusekuluks näidiku järgi 7,8 liitrit sajale kilomeetrile.

Tavaolekus esiveoline Outlander lülitab haarduvuse muutumisel rataste ja teekatte vahel automaatselt sisse nelikveo. Viimast saab ka keskkonsoolil olevast lülitist seadistada. Nüüd on valikus neli võimalust, lisaks režiimidele AXC ECO (tavaolek), Normal (pidev nelikvedu) ja Lock (maastikusõidurežiim) on nüüd olemas ka libedal teel liiklemiseks mõeldud Snow. Selles režiimis kontrollib elektroonika pidureid ja roolivõimendit ning reguleerib veojõudu vasakpoolsete ja parempoolsete rataste vahel.

Turvavarustusse lisandus parklas või aeglasel sõidul takistusi jälgiv seade (UMS), mis hoiatab avariiohu eest ning piirab vajadusel mootori veojõudu, et vähendada kokkupõrke tagajärjel tekkivaid kahjusid. Nagu mootoreidki pakutakse ka varustuspakette vaid kaks, kuid lihtsam Intense-pakett sisaldab tegelikult laias laastus kõiki elementaarseid mugavusi. Nii-öelda säästupaketti hinnakirjas polegi. Uus Outlander maksab sõltuvalt varustusest 25 900 või 30 900 eurot.

Hea juhitavusega praktiline linnadžiip. Eelkäijast erineb üsna vähe.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind25 900 eurot
MootorR-4, otto, 1998 cm3
Võimsus150 hj (110 kW)
Pöördemoment195 Nm
KäigukastCVT-variaatorkäigukast
Tippkiirus190 km/h
Kiirendus12 s
Kütusekulu7,6/5,8/6,4 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.