Veel paremini on keeruline

Ühelt noobelmargi keskmõõtu sedaanilt on tänase seisuga keeruline oodata midagi enamat, kui uus Audi A4 pakkuda suudab.

See näeb hea välja, kui rääkida prooviautost, siis sõidab 252 hobujõu toel piisavalt kiiresti mõistliku kütusekuluga, hoolimata sportvedrustusest saab hakkama ka kehvemal teel ning lisa- või põhivarustuse loetelust leiab peaaegu kõikmõeldavad ohutus-, info- ja meelelahutusseadmed.

Hinnatase sarnaneb põhirivaalide, BMW 3. seeria ja Mercedes-Benzi C-klassi omaga. Hinnakiri algab 31 600 eurost ning kalleim lisavarustuseta sedaan maksab 50 800 eurot. Kui lisavarustust osta, läheb auto erilise pingutuseta mõnekümne tuhande võrra kallimaks, aga jah, kohustust ju ei ole.

Hoolimata klassis erakordselt madalast õhutakistustegurist (0,23) ei näe uus A4 sugugi välja pehmeke, vastupidi, disainis on nii jõudu kui intelligentset enesekindlust. Võib-olla keegi soovib vastu vaielda, kuid siinkirjutaja meelest on uus A4 keskklassi sedaanide hulgas üks ilusamaid.

Sõitjateruumi tegi Audi varasemast avarama, mitmest kasvanud näitajast tasub ennekõike välja tuua taga istujate suurema põlveruumi (lisandus 2,3 cm). Nii et ruumi jagub sinna eelkäijast rohkem, aga võiks jaguda veel rohkem - kitsas pole, avar kah mitte; pakiruum mahutab 480 liitrit.

Sõitjateruumi kujustust sobib kõige paremini iseloomustama sõna tehnoloogiline, seda alates nn virtuaalsest kokpitist (ehk traditsioonilist näidikuplokki asendavast ja vastavalt juhi soovidele väga erinevat infot kuvada suutvast ekraanist) kuni uusima MMI-süsteemi puutetundliku pinna, nuppude ning „tahvelarvutini” armatuurlaua keskosas. Kogu elektroonika oli prooviautol sobitatud nahkpolsterduse ning läiketa puitpindadega, moodustades vägagi noobli terviku.

Soliidsust poleks põhjust kiita, kui selle all kannataks funktsionaalsus. Audi puhul õnneks ei kannata, sest esmavajalikeks toiminguteks leiduvad nupud roolil, armatuurlaual ja keskkonsoolil, samas kui mitte nii tähtsad, aga siiski aeg-ajalt vajalikud seadistusvõimalused leiab menüüdest hõlpsalt. Alles siis, kui tarvis anda peenlihvi, tuleb kaevuda sügavamale.

Audi ütleb, et uuel A4-l on klassis kõige rohkem juhiabisüsteeme ja tõesti, nende üleslugemine läheks tõepoolest liig pikale. Lühidalt: päris ise A4 ei sõida, aga palju puudu ka ei jää. Parkida suudab A4 vastava varustuse olemasolul mõistagi automaatselt, ummikus nihutab end juhi abita, sõidurada hoiab, automaatselt pidurdab ja kõiksugu ohtude eest hoiatab.

Mootorivalik koosneb seitsmest võimalusest võimsusvahemikus 150 kuni 272 hobujõudu. Nelikveolist ja automaatkäigukastiga prooviautot viis edasi kaheliitrine bensiinimootor, mille põhinäitajad on 252 hobujõudu ning 370 njuutonmeetrit. Paindliku – suurim moment on saadaval vahemikus 1600–4500 pööret minutis – turbomootori plussina läheb kirja ka selle vaikne ja viimistletud käik. Ka klapib mootori iseloom auto üldise hoiakuga, see ei käitu koleeriliselt, kuid pakub siiski piisavalt temperamentset sõitu, rääkimata jõulisest möödasõidukiirendusest. 0–100 km/h teeb selline Audi A4 sportautoliku 5,8 sekundiga.

Seitsmekäiguline kahe siduriga S tronic vahetab käike kiirelt ja sujuvalt, iselukustava keskdiferentisaaliga quattro nelikveosüsteem aitab jõuga toime tulla ka libedates oludes. Keskmiseks kütusekuluks annab Audi 6,2 liitrit sajale kilomeetrile, Autolehel kulus linna- ja maanteesõidus 8,3 l / 100 km.

Prooviauto sportvedrustus (tavamudelist 2 cm madalam kliirens) kombinatsioonis muudetava jäikusega amortisaatoritega ning hooajale kohaselt talverehvidega (lamellid) moodustas sportliku, aga samas parasjagu mugava koosluse. Ühtpidi käitus A4 reipamal sõidul elavalt ja pakkus ohtralt tagasisidet, teisalt suutis neelata teekatte ebatasasused. Eelkäijast sõltuvalt versioonist kuni 120 kilogrammi kergem kaal kajastub auto aktiivses hoiakus, mis ei muutu väsitavaks närvilisuseks. Võib julgelt väita, et sõiduomadustelt on uus A4 omas klassis üks harmoonilisemaid.

Audi A4 disain, kasutus- ja sõiduomadused moodustavad terviku, millele on raske midagi ette heita.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind43 700 eurot
MootorR-4 otto, 1984 cm³, turbo
Võimsus185 kW (252 hj)
Pöördemoment370 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus 5,8 s
Kütusekulu7,8/5,2/6,2 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.