Reipam ja säästlikum vana kooli džiip

Ssangyongi vana kooli maastikuhunt Rexton sai pardale uue diisli ja käigukasti ning muutus tänu neile reipamaks ja ka säästlikumaks.

Uue turbodiisli e-XDi220 töömaht on 2,2 liitrit ning põhinäitajad 178 hobujõudu ja 400 njuutonmeetrit, kaks viimast näitajat kasvasid varasema kaheliitrisega võrreldes vastavalt 15 ja 11 protsenti. Maksimaalne pöördemoment on saadaval vahemikus 1400–2800 pööret minutis, asjaolu, mis muudab uue jõuallika vägagi sujuvaks ning sitkeks.

Seitsmekäiguline Mercedes-Benzi automaatkäigukast toimetab samuti sujuvalt ning märkimisväärselt kiiremini kui varasem viiekäiguline. Kuna autol on aeglusti, puudus inseneridel vajadus mängida ülekannetega viisil, et kuidagi kunstlikult saavutada madalal kiirusel suure võimsuse kasutamise võimalus (aeglane peaülekanne ja selle tõttu „nihkes” käigud või ebaharilikult aeglane esimene käik jms), mis annab endast kahtlemata positiivselt tunda. Uue diisli ja automaatkäigukasti kooslus toimetab tavaoludes sõiduautolikult, pärast aeglusti lülitamist aga jätkub rammu piisavalt teosammul liikumiseks rasketes oludes.

Keskmiseks kütusekuluks teatab Ssangyong 7,4 liitrit, mida on 0,4 liitrit vähem kui varasema, nõrgema diisli ja viiekäigulise automaatkäigukasti puhul.

Mootori käiguomadused ei ole ega peagi olema luksusdžiipide tasemel, kuid ei anna auto iseloomu ja hinda arvestedes põhjust ka nurinaks: piisavalt vaikne, piisavalt värinavaba.

Oma olemuselt on aga raamile ehitatud kerega Rexton vana kooli maastikuauto, seda saab soovitada inimesele, kellel on tõepoolest vaja läbivust või tarvidus vedada rasket haagist (kuni 2,6 tonni on lubatud). Need, kes otsivad moodsat ja peent linnadžiipi, sellist, mis sõidab peaaegu nagu sõiduauto, tõenäoliselt pettuvad Rextonis.

2,1-tonnise tühimassiga Rexton sõidab asfaldil kohmakalt, selle rool on aeglane ja tunnetus kehv. Auklikult teel ei maksa kihutada, sest jäiga talaga tagasild ei mängi ebatasasustega kaasa ja auto läheb uitama.

Need, kes vajavad aga päriselt maastikuautot, peaksid jääma Rextoniga rahule. Selle nelikvedu on üheselt mõistetav: kui auto lülitada nelikveole, siis jaotub veojõud suhtes 50 : 50 (teesõidus tasub kasutada ainult tagavedu); kui olud eriti keerulised, siis saab kasutada aeglustit. Kliirens on 25 sentimeetrit, pealesõidunurk 28 ja mahasõidunurk 25,5 kraadi.

Sõitjateruum mahutab seitse inimest viisil, et kaks esimest naudivad päris lahedaid olusid, keskmises reas läheb juba kitsamaks ja kolmandas on päris kitsas. Kui viimase rea istmed kokku klapitud (ja ilmselt enamasti see nii on), saab kasutada väga mahukat pakiruumi.

Automaatkäigukastiga Rexton maksab 31 990 eurot ning selle varustus on väga rikkalik. Rextoni plussiks on ka viieaastane läbisõidupiiranguta garantii.

Uus diisel ja käigukast on tasemel, kuid auto ise vanamoeline. Tõsidžiibi soovijad peaksid aga rahule jääma.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind31 990 eurot
MootorR-4 diisel, 2157 cm³
Võimsus131 kW (178 hj)
Pöördemoment400 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus194 km/h
Kiirendusteadmata
Kütusekulu9,5/6,2/7,4 / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.