Peenem, aga endiselt võimekas

Subaru Forester sai peenlihvi ja muutus luksuslikumaks, kuid kuulub maastikuvõimetelt jätkuvalt linnadžiipide paremikku.

Valitsev trend on ju selline, et linnadžiibid muutuvad järjest sõiduautolikumaks. Kui veel kümmekond aastat tagasi pani liigi esiveoline esindaja kulmu kergitama, siis nüüd on üpris tavaline, et saab ka esiveolisi mudeleid. Forester esindab vana kooli, sel veavad alati kõik neli ratast ja 22sentimeetrine kliirens lubab sõita oludes, kuhu mõne rivaaliga asja ei ole.

Muus aga astub Forester rivaalidega sama rada: uuendatud mudeli interjöör mõjub nooblimana, rohkem pakutakse ka info- ja meelelahutusvõimalusi. Navigatsioonisüsteemi juhtimine käib puutetundlikul ekraanil nagu ka mitmed peenseadistused. Sõitjateruum on sama ruumikas kui varem, 488liitrine pakiruum jääb aga mitmele rivaalile alla.

Esiosa kujustust muudeti veidi „nurgelisemaks”. Visuaalses mõttes muutus Forester laiemaks ja jõulisemaks. Varustusse kuuluvad nüüdsest kurvifunktsiooniga leedesilaternad.

Parema viimistlusega haakub ka tõhusam helisummutus, milles mängivad suurt rolli paksemad aknaklaasid ning uued tihendid. Näiteks esiuste klaasid on 4 mm ja tagauste omad 3,5 mm paksud (enne vastavalt 3,5 ja 3,1 mm). Ka lisati isolatsioonimaterjali armatuurlaua ümbrusse ja juhi kõrval istuja jalgade piirkonda. Proovisõidu järel saab kinnitada, et Forester on tõepoolest vaikne.

Tehniliselt poolelt muudeti näiteks rooli kiiremaks, mis muudab auto iseloomu vilkamaks, ka kõneleb sõidumulje paremast roolitunnetusest ja selgemini defineeritud keskkohast.

Vedrustus läbis peenlihvi, mille eesmärk oli lisada mugavust ebatasasel kattel sõites. Edasiminekut proovisõit tõesti kinnitab: maanteel liigub Forester stabiilselt, auklikul kruusateel leidub sellest mugavamaid linnadžiipe, kuid siiski jätkub vedrustusel piisavalt progresseeruvat käiku, et saada ebatasasustega hakkama. Kui norida, siis edasine arendus võiks liikuda suunas, mis leiab külgkallete vältimisel asfaldil ja aukudega kaasamängus kruusal veelgi täpsemalt töötava kompromissi.

Kaheliitrise boksermootori 241 hobujõudu ja 350 njuutonmeetrit lubavad, et jalgu sellega kellelegi ei jää ja möödasõidud sujuvad vilkalt. Kuna veojõudu vahendab ratastele variaatorkäigukast, siis sportautolikku koleerilisust ei maksa oodata. Emotsioon ja kiiruse kasv ei klapi ses mõttes, et tunda teab mis jõulist kiirendust justkui polegi, aga kui visata pilk spidomeetrile, on selle osuti kerkinud ikka märgatavalt.

Foresteri hinnad algavad 23 900 eurost (150 hj), odavaima nelikveolise Honda CR-V saab 26 590 euro eest (155 hj), Toyota RAV4 aga 22 990 euroga (152 hj). Detailidesse laskumata saab öelda, et varustused küll erinevad, kuid on üsna rikkalikud kõigil kolmel.

Kristjan Sooper

Varasemast viimistletum linnadžiip, mis saab maastikul endiselt hästi hakkama.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind34 090 eurot
MootorB-4 otto, 1998 cm³
Võimsus177 kW (241 hj)
Pöördemoment350 Nm
Käigukastvariaator
Tippkiirus221 km/h
Kiirendus7,5 s
Kütusekulu11,2/7,0/8,5 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.