Sõidurõõm Boxsteri moodi

Porsche 718 Boxster näitab ringrajal, mis puust ta valmistati, ja veenab, et mõnes autohuviliste netigaraažis sarjatud neljasilindriline mootor väärib tegelikult aplausi.

Tõsi, tuleb lisada, et prooviauto ei olnud baasmudel, kaheliitrise turbomootoriga (300 hj) versioon, vaid 2,5liitrisega Boxster S (350 hj). Mõlemad on boksermootorid, mõlemad on autos keskasetusega ja nagu öeldud, harjumuspärase kuue silindri asemel neljaga.

Boxsteriga saab linnas sõita nii taltsalt ja rahulikult, nagu polekski tegu sportautoga. Seda küll, et laiad rehvid otsivad rööbastes teed ja enesestmõistetavalt on sportauto tavasõidukist jäigem, aga üldiselt tunnevad juht ja kaassõitja end mugavalt. Kui Boxsteri rivaal Alfa Romeo 4C Spider oskas ka ummikus kükitamisest suursündmuse teha, siis Porsche jääb vaoshoituks.

Päris ruttu saabub selgus, et Boxsterist õige ülevaate saamiseks tuleb kas otsida mõni kõver ja väikese liiklusega tee ning seal sõita ... no ütleme tagasihoidlikult, et ebamõistlikul viisil, või minna ringrajale. Valik langeb viimase variandi kasuks. Muide, ma ei mõista neid, kes pelgavad oma auto proovimist ringrajal. Ei pea ju pööraseks minema, rehve ribadeks sõitma ja pidureid põlema kütma. Saab sõita mõistlikult, nii et auto ei kannata üldse, aga samas ei sea kihutamisega kedagi ohtu ega riski ka trahviga.

Igal juhul tõestab Boxster kiiresti, et tegemist on ühe parema kui mitte kõige parema rodsteriga, mida siinmail n-ö poolmõistlikus hinnaklassis müüakse. Viimane on öeldud mõistagi mitte võrdluses Eesti miinimumpalgaga, vaid sportautode hindadega üldiselt. Täpne juhitavus, elav iseloom, ettearvatav käitumine ning täpselt doseeritav gaasi- ja piduripedaal (prooviauto oli automaatse PDK-käigukastiga) moodustavad komplekti, mis täidab eesmärgi sajaprotsendiliselt. Eesmärgiks on kahtlemata võimalikult suur sõidurõõm.

Detailsemalt. Maksimaalset pöördemomenti 420 njuutonmeetrit pakub 2,5liitrine vahemikus 1900–4500 pööret minutis, tippvõimsust 6500 pöördel. 0–100 km/h teeb PDK-ga Boxster S 4,4 sekundiga. Mootor on tõeline meistritöö: väiksel kiirusel vaba ja muretu, suurel innukas ja temperamente. Punane joon saabub 7500 pöördel, kuid nagu viidatud eespool, nii kõrgele pole mõtet tahhomeetri osutit ajadagi. Turboviive? Pole olemas. Muide, Boxster S-i keskmiseks kütusekuluks märgib Porsche 7,3 liitrit sajale kilomeetrile.

Aktiivvedrustusega prooviauto toimetulek nii 180kilomeetrise tunnikiirusega ringrajal kui ka aukliku asfaldiga on imetlusväärne. Kiirel sõidul käitub vedrustus progresseeruvalt – see ei ole kurvides pulkkange, vaid lubab õige väikest, juhile ootuspärast külgkallet, muutudes surve kasvades järjest „tugevamaks”. Ka suudab Boxster ülihästi jõu maha panna. Juhiabielektroonika töötab sportautole kohaselt ning päris kindlasti on autoga alles tutvust tegev inimene elektroonika abil rajal kiirem kui abita. Elektromehaanilise võimendiga roolisüsteem pakub piisavalt tagasisidet, rool on varasemast kiirem, kuid mitte närviline.

Ehkki Boxster pole teab mis helveskaallanne, tühimassiks teatab Porsche 1385 kilogrammi, ei anna mass ennast märkimisväärselt tunda, auto käitub vahetult, kuid muidugi mitte nii kergejalgselt kui näiteks alla tonni kaaluv 4C Spider.

Nagu kõiges muus on Porsche ka sõitjateruumis leidnud mõistliku kesktee sportlikkuse ja igapäevakasutatavuse vahel. Kahekohalises autos leidub mõlemale sõitjale ruumi lahedalt, istmed osutuvad parasjagu mugavaks, et sõita pikematki vahemaad, kuid piisavalt toekaks, et ei peaks ringrajal rooli küljes rippuma.

Praktiline pool on Porsche rodsteril samuti olemas: pakiruume leidub koguni kaks, eesmine mahutab 150 ja teine 125 liitrit.

Boxsteri hinnakiri algab 53 880 eurost, Boxster S maksab 66 480 eurot ning Boxster Spyder 80 400 eurot. Baasvarustuses leidub lünki, elementaarse saab lisatud suhteliselt mõistliku kuluga, näiteks püsikiirushoidiku 325 euro ning istmesoojendused 420 euro eest, aga samas leidub ka ohtralt võimalusi auto isikupärastamiseks ja näiteks Boxster S-i hinna kergitamine 90 000 euroni tundub lihtsalt kättevõtmise asi.

Kristjan Sooper

Kiire ja täpne, aga samas täiesti sobilik ka igapäevasteks sõitudeks.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind66 480 eurot
MootorB-4 otto, 2497 cm3, turbo
Võimsus257 kW (350 hj)
Pöördemoment420 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus285 km/h
Kiirendus4,4 s
Kütusekulu9,5/6,0/7,3 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.