Kui hübriid pole eesmärk, vaid vahend

Hyundai Ioniq ei tee hübriidajamist välimuses ja sisemuses suuremat numbrit, aga kasutab hästi ära selle ajamitüübi eelised.

Samas oleks vale öelda, et Ioniq näeb välja kui üks tavaline pereauto, kindlasti mitte. Sel on oma tugev iseloom: Hyundai ülejäänud mudeliriviga klappiv esiosadisain ja madala õhutakistusteguriga (0,24 nagu pearivaal Toyota Priuselgi) sõidukitele iseloomulik tilgakuju. Kui kujustust võrrelda Priusega, esineb Hyundai konservatiivsemalt, Toyota mängulisemalt.

Hyundai valmistab Ioniqut kolme ajamitüübiga: hübriid, elektriauto ja pistikuhübriid (alates 2017). Neil kolmel leidub väiksemaid disainierinevusi, aga kõik rajanevad mõistagi ühel ja samal täiesti uuel platvormil.

Vedrustuses pruugitakse ees MacPhersoni püstmikke, taga hübriidajamiga autol aga mitmikhoobehitust. Kui esivedrustuse konstruktsioon on üsna tavaline, siis levinud väändetalaga lahenduse asemel tagaratastel keerukama hoobade süsteemi kasutamine annab auto juhitavusele palju juurde – lisandub vilkust ja samas ka stabiilsust.

Just vilkuse ja stabiilsuse õnnestunud tasakaal iseloomustabki 4,5 meetri pikkuse, 2,7meetrise telgede vahe ja 1,4tonnise tühimassiga Ioniq-hübriidi sõiduomadusi. Maanteel pingevaba ja rahuliku olekuga auto pakub käänulisel teel piisavalt tunnetust, et juht sõitu naudiks ja tal mugav oleks. Ka reisijad peaksid jääma rahule, sest auto sisemus püsib ka maanteekiirusel vaikne.

Sõidutunnetuse osas tuleb muidugi kasuks, et üsna tavapäraselt bensiini- ja elektrimootorist koosnevat jõuallikat ühendab vedavate esiratastega kuuekäiguline topeltsiduriga käigukast, mitte hübriididel üldiselt levinud variaator.

Hübriidajami 1,6liitrine, Atkinsoni tsüklis töötav bensiinimootor arendab 105 ja elektrimootor 43,5 hobujõudu, ajami väljundvõimsuseks on 141 hobujõudu ja pöördemomendiks 265 njuutonmeetrit. Kui need näitajad liita kiiresti ja sujuvalt töötava topeltsiduriga robotkäigukastiga, saab reipa pereauto, mis kiirendab piisavalt kõigis elulistes olukordades. Tegelikult läheb roolis üsna ruttu meelest, et see hübriid on. Ioniq liigub nagu tavaline heal tasemel pereauto, aga ajab läbi ökonoomselt – Hyundai teatel 3,4 liitriga sajal kilomeetril.

Proovisõit Amsterdamis ja selle ümbruse üsna juhuslikel teedel ei sobi mõistagi selle numbri kinnitamiseks ega ümberlükkamiseks, kuid pardaarvutile päeva lõpuks tekkinud näit 4,4 l / 100 km kinnitab, et ökonoomne on Hyundai hübriid kahtlemata.

Eripärana luukpäradest üldiselt puudub Ioniqul tagaklaasipuhasti. Võimalik, et seda ei lähegi vaja, sest klaas asetseb üsna lauge nurga all, aga sama võimalik on, et korralikus lörtsisajus hakkab juht sellest puudust tundma. Vaade taha, nii sisepeeglist kui ka üle õla võiks tervikunagi parem olla.

Sõitjateruumi üldmulje räägib kvaliteedist ja läbimõeldusest. Üldjoontes jätkub ka avarust, kuid tagaiste ei sobi pikematele inimestele, juba 181 cm kasvu juures riivab pea lage. Pakiruum mahutab 443 liitrit ja tagaistmeid saab ka alla klappida.

Juhtimisseadmete kasutamine üllatusi ei valmista, menüüde loogikat peaks ka esmakasutaja kiiresti haarama. Varustusvõimalusi leidub ohtralt, klassi parematele omased turva-, info- ja meelelahutussüsteemid sisalduvad kõik nimekirjas. Oktoobris müügile jõudva Ioniq-hübriidi hinnad ja varustuspaketid pole veel teada.

Ioniq ka vaid elektrimootoriga

Väliskujustuselt eristub elektrimootoriga Ioniq hübriidist kõige silmatorkavamalt klassikalise radiaatorivõre puudumisega, kuid pisiasju leidub muidugi rohkem. Autot viib edasi 120hobujõuline elektrimootor, mida toidab 28kilovatt-tunnine liitiumioonpolümeeraku. Sõiduulatuse kohta märgib Hyundai, et eeldatavalt on see 280 kilomeetrit. 295njuutonmeetrise pöördemomendiga elektrimootor esineb enesekindlalt nagu Hyundai elektriauto tervikunagi. See sõidab vaikselt, kindlalt ja reipalt. Sportrežiimis jääb kiirendusaeg napilt alla kümne sekundi.

Võrreldes hübriidiga mahutab elektriauto pakiruum veidi vähem, 350 liitrit. Sõitjateruumi kõige olulisem erinevus on käigukangi puudumine, seda asendavad nupud. Ka elektriversiooni hind ja varustus pole veel teada.

Kristjan Sooper

Ökonoomne nagu hübriid, aga sõidab nagu tavaline auto sõna parimas tähenduses.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4 otto, 1580 cm3 ja elektrimootor
Võimsus104 kW (141 hj)
Pöördemoment265 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus185 km/h
Kiirendus10,8 s
Kütusekulu(k) 3,4 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.