Kas praktilisus või sportlikkus? Võib ka mõlemad

Kia Optima mudelvalik laienes sportlikkuse ja praktilisuse suunas moel, et nende kahe vastandina mõjuva omaduse vahel võib, aga ei pea valima.

Nimelt täienes Optima versioonivalik universaaliga ja GT-mudeliga. Viimast, muide, kõigi aegade kõige võimsamat Kiat Euroopas, rüütatakse nii sedaani kui universaali vormi. Muidugi saab uut universaali ka vähem võimsate mootoritega, kuid praktilisust ja sportlikkust ühendav mudel sündis. Õigupoolest täienes Optima mudelivalik kolmandagi versiooniga – margi esimese pistikuhübriidiga.

Kia esimene keskklassi universaal Optima Sportswagon on sama pikk ja lai kui varem turule jõudnud sedaan, kuid õige pisut, 5 mm, kõrgem. 4,9meetrine universaal näeb välja sihvakas ja nagu 2,8meetrine telgede vahe vihjab, pakub lahedalt ruumi mõlemas istmereas sõitjatele.

Pakiruum mahutab 552 liitrit ega ole klassis kõige suurem, kuid väike nüüd loomulikult kah mitte. Tagaistmed saab klappida alla suhtes 40 : 20 : 40, mis tähendab, et ka pikemate esemete veol mahub teatud juhtudel autosse neli inimest. Varustusnimekirjast leiab hulga vahendeid, kuidas pagasit paremini kinnitada ning paigutada.

Mootorivalik koosneb tavaversioonidel kahest võimalusest: 1,7liitrine turbodiisel põhinäitajatega 141 hobujõudu ja 340 njuutonmeetrit ning kaheliitrine vabalthingav bensiinimootor 163 hobujõu ja 196 njuutonmeetriga. Proovisõidumuljeid on diisli ja seitsmekäigulise topeltsiduriga käigukastiga mudeli roolist ja need kinnitavad, et keskklassi pereauto ostjad peaksid jääma rahule. Käigukast oskab mootori omadusi hästi ära kasutada, toimetades kiirelt ja sujuvalt ning hoides jõuallika tegusas pööretevahemikus. Dünaamika on piisav, 0–100 km/h aeg 11,1 illustreerib hästi sõiduki kiirusomadusi. Keskmiseks kütusekuluks annab Kia sellisel versioonil 4,6 l / 100 km.

Tavamudeli muud sõiduomadused peaksid klappima samuti pereauto ostja ootustega. Umbes 1,6tonnise tühimassiga, ees MacPherson-tüüpi ja taga mitmikhoobvedrustega Optima sõidab stabiilselt ja rahulikult, kuid samas piisavalt vilkalt, et mitte mõjuda tuimana.

Bensiinimootoriga mudeli hinnad algavad 24 290 eurost, diislil 600 eurot kõrgemalt. Teisisõnu ei ole Kia Optima Sportswagon „hinnad alates” mõistes sugugi odav auto, ent kui võrrelda sama võimsusnäitajatega rivaalidega, mis enamasti paiknevad hinnakirjades kõrgemal, siis täiesti mõistlik valik.

245hobujõulise bensiinimootori, kuuekäigulise automaatkäigukastiga ning üliheldelt varustatud GT-mudeli universaal maksab 37 090 eurot ehk üsna samapalju kui sarnased rivaalid. Näiteks 220hobujõulise mootoriga Škoda Superb Combi tippversiooni eest küsitakse 35 500 eurot.

Muide, lühend GT iseloomustab Optima tippversiooni paremini, kui arvata oskaks. Teadupärast viitab see gran turismo’le, mis on lühidalt öeldes auto pikkade vahemaade kiireks läbimiseks. Ehkki see 350njuutonmeetrise pöördemomendiga kaheliitrine bensiinimootor suudab universaal-Optima kiirendada paigalt 7,6 sekundiga, ei ole iseloom sugugi koleeriline. Optima ei ole miski mürgeldaja, kiire ja võimas küll, aga pigem rahulik ja stabiilne. Eestis pole teadmisega, et kiirteel pikalt 180–190 km/h sõitmine tundus lõõgastavalt rahulik minek, praktikas midagi peale hakata, kuid autost see siiski üht-teist kõneleb. Tõsi, kütusekulu on üsna kõrge, linnas 11,8, maanteel 6,1 ja keskmiselt 8,2 l / 100 km

Võrreldes tavamudeliga muudeti GT vedrustust jäigemaks (amortisaatorid, vedrud, puksid, stabilisaatorid) ja kahandati kliirensit sentimeetri võrra (12,5 cm). Amortisaatorite jäikus muutub vastavalt sõiduoludele, ka saab juht valida eri sõidurežiimide vahel. Lisaks muudavad need ka roolivõimendi ja käigukasti tööd ning gaasipedaali tundlikkust.

Kristjan Sooper

Asjalik ja ilus universaal, millele GT-versioonina lisandub tublisti ka temperamenti.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind24 890 eurot
MootorR-4 diisel, turbo, 1685 cm3
Võimsus104 kW (141 hj)
Pöördemoment340 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus11,1 s
Kütusekulu5,2/4,2/4,6 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.