Suur, mugav, kallis

Hyundai uuendas pisut mudelit Santa Fe. Moodsam ja rikkalikum varustus ning kohendatud välimus käivad koos üllatavalt kõrge hinnaga.

Hyundai Santa Fe hinnakiri räägib selget keelt, et see auto pole mõeldud masse meelitama ja kõigile sobima: valikus on ainult üks mootor, varustus on väga rikkalik juba baasmudelil ning hinnad algavad 39 990 eurost. Praegu kehtib baasmudelile Comfort küll 4000eurone soodustus. Style-varustustasemega auto eest küsitakse 43 000 eurot, Premium kergitab hinna lausa 47 000 euroni.

Tõesti, kui soovida suurt, luksuslikku ja korraliku mootoriga seitsmekohalist diiseldžiipi, võivad ka konkureerivad pakkumised üsna krõbeda hinnaga olla, ent samas algab näiteks Nissan X-Traili hinnakiri u 13 000 ja Mitsubishi Outlanderi oma 10 000 euro võrra madalamalt!

Mida Santa Fe siis 40 000 – 47 000 euro õigustamiseks pakub? Uuendustest rääkides on võimas 2,2liitrine diiselmootor saanud natuke jõudu juurde: see annab senisest 3 hobujõudu ning 4 Nm enam ning pöördemomendi hari on venitatud laiemasse pööretevahemikku. Välimuses on muutunud nii esituled, kaitserauad kui ka iluvõre, kuid üldpilt on senisega väga sarnane. Muust olulisemad uudised on aga varustuses, eelkõige turvavarustuses. Kokkuvõtvalt võib öelda, et kõike, mida sellise (hinna)klassi autolt ootaks, pakub nüüdsest ka Santa Fe. Muuhulgas näiteks kohanduvaid-iselülituvaid kaugtulesid, adaptiivset kiirushoidikut, kaamerat, mis kuvab kogu auto ümbrust, automaatset hädapidurdust jpm.

Santa Fe põhiolemus seega ei muutunud ning endiselt pakub džiip mõnusalt rahulikku sõitu, palju siseruumi ja 200 hobujõu ning 440 Nm toel vajadusel ka küllaltki reibast kiirendust. Pehme vedrustus ja tuim rool kihutamist küll ei soosi, kuid stressivabaks ja üsnagi vaikseks kulgemiseks on see auto peaaegu et ideaalne. Kui norida, siis passiks sellele veelgi paremini väiksemad rattad (tippmudelil 19tollised, odavamatel 17- ja 18tollised) ning diisli hääl võiks kiirendustel pisut talitsetum olla.

Siseruum on viie reisija korral külluslikult avar, tagumine istmerida on küll olemas, kuid täiskasvanuile liiga väike. Lapsed mahuvad sinna vajadusel siiski kenasti ära ning kui istmed põrandasse klappida, tekib sile põrandapind. Pakiruum mahutab hädisest 215 liitrist kuni korraliku 1615 liitrini.

Suurele džiibile kohaselt on Santa Fe nelikveoline. Tavaoludes veavad ainult esirattad, tagarattad hakkavad lükkama, kui eesmistel haarduvusest puudu jääb. Nelikveo saab ka lukustada.

Margus Pipar

Rahulik, mõnusa kulgemise auto. Pakub palju, kuid krõbeda hinna eest.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind46 990 eurot
MootorR-4 diisel, 2199 cm³
Võimsus440 Nm
Pöördemoment440 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus203 km/h
Kiirendus9,6 s
Kütusekulu7,8/5,9/6,6 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.