Micra sätendav ümbersünd

Kui praegune Micra on omal lihtsal ja märkamatul moel tegelikult igati tubli linnaauto, siis maikuus müügile saabuv uus mudel uhkeldab julgema välimuse ja peenema hoiakuga.

Esiteks on uus Micra vanast 17 sentimeetrit pikem, 8 sentimeetrit laiem ja 5,5 sentimeetrit madalam – seega märksa jõulisemate proportsioonidega ja hulga ambitsioonikama disainiga. Suur hulk võimalusi auto isikupärastamiseks kõneleb samuti seda keelt, et Nissan otsib ostjaid nende inimeste seast, kes ei taha end liikluses nähtamatuks tinistada.

Siiski ei saa me rääkida klassis millestki erakordsest, sest mida väiksem auto, seda julgemalt selle kujustusega moodsal ajal mängitakse. Päris kindlasti leidub ka superminide seltskonnas tegelasi, näiteks Renault Clio ja Citroën C3, mis võivad Micraga võidu uhkeldada.

Micra kannab oma glamuurse rolli ka sisemuses välja – oleks ju suur pettumus avastada, et hoolimata välisest särast ootab sees igav ja hall plast. Mitte Micras, siin on värve piisavalt, aga mitte ülearu. Armatuurlaua pehme osa eristub muudest pindadest ka värvi poolest ning muudab üldmulje reipamaks ja samas hinnalisemaks. D-kujuline rool ei kuulu just tavaliselt selle autoklassi standardvarustusse.

Juhtimisseadmete kasutamist eraldi treenima ei pea: nuppude loogiline grupeerimine ja selge üldmulje lasevad juhil end ruttu koduselt tunda. Samas, nagu juba vihjatud, elementaarautoga tegu ei ole ning info- ja meelelahutussüsteemi seadistusvõimalusi, nagu ka juhiabisüsteeme, leidub hulgi. Viimaste seast olgu nimetatud sõidurajahoidik, automaatpidurdi, automaatsed kaugtuled, mis kuuluvad põhivarustusse, ning mitmelt suuremalt Nissani mudelilt tuttav kaamerasüsteem, mis moodustab armatuurlaual paiknevale ekraanile n-ö pealtvaate autost.

Juht ja tema naaber tunnevad end uues Micras mõnusalt: ruumi jätkub, istmed on mugavad. Kui on tellitud Bose helisüsteem Personal, see tähendab kõlareid ka juhi peatoes, jääb roolikeeraja olmega eriti rahule. Ärme unusta, et tegemist on siiski väikeautoga, kuhu näiteks suure bassikõlariga helisüsteemi paigaldamine tähendaks järeleandmist praktilisuses.

Praktilisusega on lood üldjoontes aga hästi. Kui norida, siis ahta pearuumi üle tagaistmel, aga seda keskmist kasvu meesterahva puhul, väiksemad ei nuriseks. 300 liitrit mahutav pakiruum on klassis igati korralik näitaja.

Mootorivalik koosneb kolmest võimalusest: 0,9liitrine turboga bensiinimootor, üheliitrine vabalthingav bensiinimootor ja 1,5liitrine diisel. Kõiki kombineeritakse viiekäigulise käsikäigukastiga. Proovisõidumuljeid on jagada esimesest ja viimasest.

Pisikese bensiinimootori põhinäitajad on 90 hobujõudu ja 140 njuutonmeetrit, keskmine kütusekulu 4,5 liitri ringis 100 kilomeetri kohta. Jõuallikas on üsna särtsaka loomuga, kuid kooslus viiekäigulise manuaalkäigukastiga ei tööta veatult. Juht leiab end olukorrast, kus mõne kiiruse jaoks ei leidugi sobivat käiku, näiteks on kolmas liiga madal ja neljas liiga kõrge. Ka tuleb arvestada pisikesele turbomootorile iseloomuliku „ärakukkumisega” madalatel pööretel. Eelnev ei tähenda, et sellega kuidagi sõita ei saa, saab ikka, aga klassis leidub kindlasti paremaid mootori-jõuülekande kombinatsioone, praegune kooslus ei sobi kokku Micra üldise ambitsioonikusega.

Diiselmootoriga mudeli osakaal jääb Nissani prognoosi kohaselt meie turul väikeseks, pressikonverentsil räägiti viiest protsendist. Jõuallika võimsus on sama mis bensiinimootoril, kuid pöördemoment suurem, 220 njuutonmeetrit, keskmine kütusekulu 3,5 liitri ringis. Ega siingi viiekäigulise käigukastiga laitmatut kokkumängu kohta, kuid tänu mootori paindlikumale iseloomule on see siiski etem kui bensiiniga töötaval mikromootoril.

Tonnise tühimassiga Micra sõidab kindlalt ja võib isegi öelda, et innukalt. Samas ei ole vedrustust timmitud liiga jäigaks, ebatasasustega saab Nissani väikeauto hakkama. Ka maanteele minekut ei pea pelgama, stabiilne käitumine ja piisav tunnetus teevad suuremalgi kiirusel sõidu meeldivaks.

Mais müügile tuleva Micra hinnad ei ole veel teada.

Kristjan Sooper

Silmatorkava välimusega väikeauto, mille valikus võiks olla ka suurema töömahuga bensiinimootor.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-3 otto, 898 cm3
Võimsus66 kW (90 hj)
Pöördemoment140 Nm
Käigukast5 käiku, manuaalne
Tippkiirus175 km/h
Kiirendus12,1 s
Kütusekulu5,6/3,7/4,4 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.