Audi tõstis taas lati kõrgele
Tasakaalustatumat ja viimistletumat tervikut kui uus Audi Q5 on keskmise suurusega noobeldžiipide seas raske leida. Oleks ka varustuspakett heldem ja garantii pikem.
Jah, mõni võib uue Q5 disainile ette heita vähest musklimängu: maastikuauto peaks ikka olema macho. Robustset rohmakust ei leia selle välimusest tõesti, kuid ära „pehmostunud” Q5 nüüd kah ei ole. Disaini puhul tuleb märkida ka Audi kujustuse tugevat n-ö kulumiskindlust. Ehkki eelmine Q5 lahkus areenilt ligemale kümne aasta vanusena, ei mõjunud see ka lõpus üleeilsena. Eks uuenduskuurid aitasid vormi hoida, kuid saaks loetleda hulga autosid, mis pole aastatele nii hästi vastu pidanud.
Mõõtmetelt on uus Q5 varasemast õige vähe pikem ja kõrgem, sama lai ja pisut pikema telgede vahega (1,2 cm võrra). Sõltuvalt versioonist kahanes Q5 tühimass kuni 90 kilogrammi. Näiteks niisuguse nagu prooviauto – 252hobujõuline bensiinimootor, nelikvedu, automaatkäigukast S tronic – tühimass algab umbes 1,8 tonnist.
Kvaliteetne, soliidne, hästi organiseeritud – nii saab iseloomustada uue Q5 interjööri. Arvestades seadistusvõimaluste hulka, kliirensist näidikuplokini (tegelikult ju ekraan), on just selge loogika peamine, mis aitab menüüdes orienteeruda. Ruumipuuduse üle ei kurda esi- ega tagareas istujad. Kolmel inimesel läheb tagaistmel muidugi kitsaks, kuid see on suurusklassis tavaline.
Pakiruum mahutab 550 liitrit ning kui tagumine istmerida alla klappida, pooleteise kuupmeetri jagu kraami. Õhkvedrustusega autol saab laadimiskünnist pakiruumis asuva nupu abil madalamaks lasta.
Hetkel on Eesti hinnakirjas kaks mootoriversiooni, eespool nimetatud kaheliitrine bensiinimootor ja samuti kaheliitrine turbodiisel võimsusega 190 hobujõudu.
Bensiinimootori ja seitsmekäigulise topeltsiduriga käigukasti tööd iseloomustavad sujuvus ja kiirus. Aeg 0–100 km/h on sportautolik 6,3 sekundit, kuid selle saavutamine luksusautolikult pehme. Eks see „sajani” sprint ole tõesti elukauge: aitab küll hästi autode dünaamika skaalale paigutada, kuid igapäevaselt läheb vaja siiski möödasõidukiirendust. Ka selles esineb Q5 tasemel, leiab alati õige käigu ja mootor tõstab reipalt pöördeid.
Enamiku mootorite (välja arvatud kolmeliitrine diisel) puhul on nelikvedu lahendatud süsteemiga, mida Audi nimetab quattro ultra. Mis ei tähenda, et auto oleks nüüd kuidagi eriti nelikveoline, vaid vastupidi. Tavaoludes lülitab mitmekettaline sidur tagaveo täiesti välja. Audi kinnitab, et tänu pidevalt kogutavatele sõiduandmetele suudab süsteem tegutseda tagarataste vedavaks lülitamisel ennetavalt.
Loomulikult võimaldab tagarataste n-ö lahtiühendamine säästa kütust ja kui järele mõelda, ei ole piisava hulga sõiduparameetrite analüüsimisel liiga keeruline ära aravata, mil nelikvedu rakendada, mil mitte. Näiteks kui juht sõidab maanteel kiirushoidik sisse lülitatuna, ei ole eriti tõenäoline, et läheb vaja nelikvedu, kui ta keerab aktiivselt rooli, tallab pedaale, rattaandurid registreerivad libisemist, on sama ilmselge, et nüüd võiks neli ratast autot edasi viia. Proovisõidu järel saab kinnitada süsteemi loogilist ja ettearvatavat käitumist. Sõites Q5-ga nagu nelikveolise autoga, on juht õigel teel.
Aktiivvedrustusega prooviauto sõiduomadusi saab ainult kiita: Q5 liigub kergelt, kuuletub asfaldil täpselt, annab tagasisidet, aga saab hästi hakkama ka auklikul teel ning maastikul. Sõitjateruum on vaikne. Kliirensiks teatab Audi tavamudelil 20,8 sentimeetrit, õhkvedrustusega autot saab mõistagi tõsta-langetada. Haagise maksimaalne mass on 2,4 tonni.
Audi annab kütusekuluks linnas 8,6, maanteel 6,3 liitrit, Autolehel kujunes talvistes oludes ja lamellrehvidega pardaarvuti järgi kuluks vastavalt 10,2 ja 8,4 l / 100 km. Sõitsime nagu ikka Tallinna ja lähiümbruse tööpäevaliikluses üldises voos säästu taga ajamata.
Diiselmootoriga Q5 hinnad algavad 45 800 eurost, bensiinmootori puhul 46 400 eurost. Näiteks BMW X3 hinnakiri algab küll madalamalt, kui aga võtta võrreldav bensiinimootoriga auto (BMW X3 xDrive28i), on hind väga lähedane, 47 500 eurot. Mercedes GLC hinnakirja artikli kirjutamise ajal uuendati. BMWga võrdluses annab Audi „punkte ära” kaheaastase garantiiga BMW viieaastase vastu. Tuleb ka lisada, et Audi baasvarustuspaketis on märkimisväärsed lüngad: istmesoojendused ja kiirushoidik kuuluvad põhipaketti mitu korda odavamatel autodel, rääkimata lähematest rivaalidest.
Kristjan Sooper
Hästi tasakaalustatud ja peenviimistletud omadustega linnadžiip, mille varustuse põhipakett on kitsi.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind46 400 eurot |
MootorR-4 otto, turbo, 1984 cm3 |
Võimsus185 kW (252 hj) |
Pöördemoment370 Nm |
Käigukast7 käiku, automaatne |
Tippkiirus237 km/h |
Kiirendus6,3 s |
Kütusekulu8,6/6,3/7,1 l / 100 km |
Hooldevälp |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |