Ära näpi töötavat asja!

moekam välimus, sõitjaile küllaga ruumi, linnadžiibi kohta sõidab hästi vaid üks 4x4-versioon, madalatel pööretel hingetud mootorid, armatuurlaua peegeldus esiklaasil

Nissan uuendas Qashqaid vaid natuke, sest miks peaks rohkem pingutama, kui linnadžiipi ostetakse niigi hullupööra? Üht-teist soovitame varsti siiski veel ette võtta, et konkurendid mööda ei põrutaks.

Uued tuled ja iluvõre, Micralt laenatud sportlik rool, parema tunnetusega rool, natuke lisaisolatsiooni esiustesse ja tagarattakoobastesse ning ivake paksemad tagaukseaknad müratõrjeks, pisut pehmemad vedrud ja jäigemad stabilisaatorivarvad sõidumugavuse suurendamiseks, uus tipmine varustuskomplekt Tekna+ ...

Nissan poleks pidanud Qashqaid tegelikult muutma niigi palju, sest linnadžiipi ostetakse kõikjal Euroopas ka praegusel kujul ehk kolm aastat vana mudelina nagu hüpnotiseeritult, kuigi sama masti ja sageli värskemagi sünniaastaga libamaastikuautosid on pakkuda ka kõigil konkurentidel.

Või oleks hoopis edumaa hoidmiseks pidanud kerge kosmeetika asemel ette võtma Qashqai tõsisemad vajakud?

Näiteks mootorivaliku (115 ja 163 hj bensiiniturbod ning 110 ja 130 hj turbodiislid) kahe võimsama jõuallika hingetuse madalatel pööretel, mistõttu käsikastiga auto suri (osalt siiski ka tundetu siduri süül) proovisõidul hõlpsasti välja ka kogenud juhi käes?

Ehk oleks juba lõpuks aeg variaatorkasti kõrvale või parem, kui lausa selle asemele pakkuda ka moodsamat ja asjalikumalt töötavat (näiteks topeltsiduriga) automaatkäigukasti?

Ning üsna pea on juba väga viimane aeg autost välja visata väikese, sõrmepuutele uimaselt (ning vahel mitte üldse) reageeriva ekraani ning segaseid juhiseid („Keera varsti paremale!” Hm, mitu meetrit see „varsti” võiks olla?!) andva naviga lustikummut?

Seda pole vist mõtet küsidagi, kas nelikvedu kaob Qashqai jõuülekandevalikust varsti lõplikult, sest vastus on niigi selge: nelikveolisena saab veel vaid 130 hj diiselmootori ja käsikastiga versiooni. Ju siis tolle (maastiku?)auto ostjad kõiki vedavaid rattaid lihtsalt ei vajagi ...

Kuni Nissan (loodetavasti) Autolehe tehtud ettepanekute üle mõtleb, peab aga sõitma olemasoleva uuendatud Qashqaiga, mis jõuab poodi septembris. Ning eeltoodud etteheidetele polegi tegelikult palju lisada, sest linnadžiibi kohta sõidab Nissan päris hästi. Muidugi juhti sütitamata ning nõrgemate mootoritega uimaselt kiirendades (115 hj ja CVT-kast annavad 100 km/h kätte 12,9 sekundiga). Korralikumad jõuallikad panevad 1,4tonnise auto liikuma rahuldava tempoga, asudes jõuga vedama siiski alles 2000 p/min kandist. Lauskjas Eestis saab sellise iseloomuga mootoritega veel hakkama, aga mägises Austrias ei saanud parem käsi käigukangist lahti lasta hetkekski, sest nii kui turborõhk langes, kadus ka kogu jõud nagu noaga lõigatult. Downsizing’u „rõõmud”, olgu need neetud ...

Roolisüsteemi ümbersättimine osutus tulemuslikuks, sest tunnetust on piisavalt ning uus pisike rool istub hästi pihku nagu ka selle ohtrad, aga hästimõistetavate funktsioonidega nupud. Kuigi jah, 10,7meetrine pöördering pole linnasõidul just eriline mesi juhi mokale.

Vedrustus on samuti varasemast terake mugavam, kuid üks vana häda on siiski alles: edevad 19tollised rattad on nii rasked, et elavad auklikul teel oma elu. 17- ja 18tollised sobivad vedrustuse häälestusega kokku paremini, sest raputavad autot vähem ega trambi teel nii palju.

Qashqais on endiselt lahedalt ruumi neljale täiskasvanule ning esiistmed on nüüdsest mugavamad tänu pikendatud istmepadjale. 430liitrist pakiruumi suurendati peaaegu märkamatu 15 liitri võrra tänu küljepolstrite kuju muutmisele.

Kuna värskendatud Qashqai müügile jõudmiseni läheb mitu kuud, pole ka hinnad veel välja arvutatud, kuid esimese hooga ennustab Nissan, et summad jäävad üsna samasuguseks nagu praegu. Kui tõesti nii, tõotab veidra nimega auto menu jätkuda praeguse mühinaga, aga Nissan, vaata ette: loorberitele ei tohi puhkama jääda!

Elmar Ots

Qashqai ei sütita, aga teeb argisõidud ära üle keskmise tasemel. Nõuame moodsamat lusti- ja naviseadet ning toimekamat automaatkasti!

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4 otto, turbo, 1618 cm3
Võimsus120 kW (163 hj)
Pöördemoment240 Nm
Käigukast6 käiku, käsitsi
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus8,9 s
Kütusekulu7,4/4,8/5,8 l / 100 km
Hooldevälp--
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.