Peugeot 308: mudeliuuendus nagu õpikus

Juhitavus ja mugavus, uus 1,5liitrine diisel, velgede disain Tagaistmel võiks rohkem ruumi olla, keskkonsoolil liiga vähe nuppe, anonüümne välisdisain

Keskikka jõudnud Peugeot 308 läbis mudeliuuenduse, mille kohta saab kokkuvõtlikult öelda: uuendati mitte liiga vähe, aga ka mitte liiga palju.

Välised kosmeetikauuendused jäävad raskesti hoomatavaiks, kuid siiski eksisteerivad. Rohkem muutus – ja jällegi nagu õpikus – turva- ja digivarustust puudutav. 9,7tolline keskekraan oskab nii Apple’i kui ka Androidi telefoni sisu kuvada, kuigi rakendusi siiski vaid valikuliselt. Lisavarustusena abistavad juhti edaspidi peatumisfunktsiooniga adaptiivne kiirushoidik (abiks ummikus) ning senisest nutikam kiiruspiirangute tuvasti: autosse paigaldatud kaamera märkab küll kõiki piirangumärke, ent näiteks veoautodele kehtivaid piiranguid Peugeot 308 juhile ei kuvata.

Siiski ei piirdunud mudeliuuendus vaid digimaailmaga, mis noori ostjaid väga paelub, vaid mindi ka n-ö raudvara ehk mootorite kallale. Suurema osa diislivalikust asendab 1,6liitriste asemel uus 1,5liitrine mootor, mis oli prooviautol 130hobujõulises versioonis. Ilmselt huvitavaim fakt uue ajami kohta on selle seos Le Mans’iga: nimelt vormiti minimootori põlemiskambrid Peugeot võiduka sportprototüübi 908 HDi 550hobujõulise mootori järgi. Igatahes töötab uus 1,5liitrine diislike üsna rafineeritult ja kiirendab autot reipalt. Kiirendamisel tõmbab rohkem tähelepanu käigukangi liikumine, mis võiks täpsem olla.

Alternatiivina pakutav kuuekäiguline automaatkast ei jätnud kõige tänapäevasemat muljet, mistõttu Peugeot kavatsebki üle minna uuele kaheksakäigulisele „automaadile“. Esialgu sai seda proovida vaid mudelil GT koosluses 180hobujõulise kaheliitrise diisliga. Vägeva mootori kõrval avaldas sel puhul muljet ka uus käigukast, mis jõudvat lihtsamatele mootoriversioonidele lähiajal.

Muus jätkab 308 suures plaanis vanaviisi. Ühtlasi tähendab see kompaktset rooliratast, mis asub põhinäidikutest n-ö allpool. Lühemate või madalamal istuvate juhtide puhul tähendab see, et rooliratas kipub näidikute allosa varjutama, samas võivad pikemakasvulised juhid kurta, et rool asub liiga madalal, justkui süles. Sisemuses tehti uuenduste käigus vaid põgusat kosmeetikat, mis tähendab, et praktilise poole pealt jäi kõik samaks: esiistmeil ruumi jagub, aga tagareas on 308-st paljudki rivaalid ruumikamad.

Paraku ei olnud trükkimineku hetkeks teada uudismudeli hinnad. Suures plaanis võib eeldada, et need jäävad senisele tasemele (seni baashind 15 700 eurot, diislil 18 600).

Tõnu Korrol

Tubli kompkatauto, mis ei trügi klassi tippu, aga tuleb eeldatavasti atraktiivsete hindadega ja senisest parema varustusega.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4 diisel, 1499 cm³, turbo
Võimsus96 kW (130 hj)
Pöördemoment300 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus200 km/h
Kiirenduspole teada
Kütusekulupole teada
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.