Isuzu D-Max: rohkem tööks, vähem lõbuks

Kasutatavus tööautona, lihtne ja loogiline käsitsetavus, 5aastane garantii Mootori ja automaatkäigukasti koostöö, mõned ergonoomikavead

Uus Isuzu D-Max on tööautona kõrgel tasemel, võimekas ja mõistliku hinnaga, lustisõiduki otsijatele võib aga osutuda liiga karuseks.

D-Maxi pakutakse kahe kabiinivõimalusega, Space Cab, mis mahutab kuni neli inimest, kuid nagu seda tüüpi kabiinide puhul tavaliselt, tunnevad esiistemetel sõitjad end märksa paremini, ja kahe täisväärtusliku istmereaga Double Cab. Kuna prooviauto oli topeltkabiiniga, siis on loo fookuses just selline.

Pikapit saab võtta kui tarbesõidukit, millega tehakse vahel ka muid sõite, või kui maastikuauto aseainet, mis peab vahel tegema tööd. D-Max esindab esimest varianti: selle kandevõime on 1,1 tonni ja haagiseveovõime 3,5 tonni. Kui tahta nende näitajate juurde ka mõistlikku hinda ja topeltkabiiniga mudeli baashind 27 990 eurot seda kahtlemata on (nagu ka Space Cabi 24 990), siis tuleb minna teatavatele kompromissidele sõidumugavuses ja -vilkuses.

D-Maxi uus, 1,9liitrise töömahuga turbodiisel võimusega 164 hobujõudu ja maksimaalse pöördemomendiga 360 njuutonmeetrit on igati asine, kui vaid seda va automaatkäigukasti segamas ei oleks. Tarbetu hüplemine käikude vahel tõusude-langustega teel kiirushoidikuga sõites, käikude „venitamine”, kui selleks pole põhjust, samas jälle aeg-ajalt rapsimine allavahetustel, imelikud jõnksatused.

Julguse väita, et mootoril pole häda miskit, annab tõik, et kui minna manuaalrežiimile, saab sõita täiesti mõistlikult. Seega, kui ei ole tarvis just pidevalt linnaummikutes istuda, tasuks säästa 2000 eurot ja osta D-Max manuaalkäigukastiga. Keskmine kütusekulu on manuaalkäigukasti puhul 7 ja automaadi puhul 7,8 l / 100 km. Väärib märkimist, et jõuallikas täidab Euro 6 heitmenormi AdBlue lisandita.

Teesõiduks tasub D-Max muuta pöördlülitist kaherattaveoliseks, raskematesse oludesse saab samast lülitada kiire nelikveo ja väga rasketesse aeglusti. Kehvades teeoludes ja raskemal veol esineb D-Max kõige veenvamalt – siin on selle auto koht. Veojõud pannakse maha ka porilibedal põlluteel, kui kiirus väike, jõuab vedrustus ebatasasustega kaasa mängida ja jõust ei tule puudu. 22,5sentimeetrine kliirens ja 29,4kraadine pealesõidunurk lasevad toimetada päris keerulistes oludes. Mahasõidunurk on 22,4 kraadi.

Kruusateel suurema hooga sõites tuleb arvestada, et paljudele pikapitele omaselt läheb D-Max aukudes uitama, tagarataste sõltuv lehtvedrustus ei tule „mänguga” kaasa.

Kurvilisel asfalteel sõidab D-Max autoklassile omasel tasemel, ei ole midagi laita ega midagi kiita. Tegu on tarbesõidukiga, mis ei olegi mõeldud kihutamiseks, vaid koormaveoks. D-Maxi juhitavust saab usaldada, kuid ligi kahetonnise tühimassiga ja 5,3 meetri pikkune pikap käitub kõike muud kui vilkalt. Pikapitega harjunud teadsid seda ütlemata, eelnev lause oli mõeldud pigem neile, kes otsivad „kastiga linnadžiipi”.

Tavapärasel maanteesõidul tuleb kiita D-Maxi vaikset sõitjateruumi, pikk sõit ei ole sellega väsitav. Manööverdamisel aitab tagurduskaamera ja eriti mugavaks võib see osutuda haagise ühendamisel.

Juhikoha ülesehitus on üllatustevaba, juhtimisseadmed loogiliselt grupeeritud, olulisemad nupud-lülitid tabatavad ka metsateel rappuvas sõidukis ja kindas käega. Puudu jääb aga mugav panipaik nutitelefonile ja armatuurlaua ülaosa laeka avamine võiks käia hõlpsamalt. Selle kaas peab avanema vedru jõul ülespoole, kuid teinekord, eriti kui laekas mõni paksem asi (mitte jõuga kinni surutud, vaid lihtsalt vastu kaane sisekülge toetav), pidi juht mehhanismile appi tõttama. Veokasti pikkus, laius ja kõrgus on vastavavalt 1552, 1530 (1115 rattakoobaste vahel) ja 465 millimeetrit.

Varustustasemeid on kolm, seejuures piisab ilmselt paljudele tarbesõiduki ostjatele juba baastasemest – esmavajalik on olemas. Teine tase lisab 27 990eurosele baashinnale 2000 eurot ja toob juurde olulisemast näiteks kiirushoidiku ja suuremate võimalustega info-lustisüsteemi. Kolmandat, autot peamiselt luksuse ja säraga täiendavat, saab vaid automaatkäigukastiga mudelile, ja niisugune D-Max maksab 34 990 eurot. Märkimist väärib viieaastane või 100 000 km garantii.

Kristjan Sooper

Tubli tööauto, mis jaksab palju. Parem automaatkäigukast kuluks küll ära.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind 34 990 eurot
MootorR-4 diisel, turbo, 1898 cm3
Võimsus120 kW (164 hj)
Pöördemoment360 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiiruspole teada
Kiirenduspole teada
Kütusekulu9,3/6,9/7,8l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.