Peugeot 5008: väljast džiip, seest mahtuniversaal

kvaliteetne viimistlus, juhitavus, disain ruumi võiks enam olla, mõningane liignutikus

Peugeot tegi 5008-ga sama, mida 3008-ga: muutis üsna silmapaistmatu mahtuniversaali efektselt džiibilikuks.

Väiksem vend teenis auga välja Euroopa aasta auto tiitli ning selle väärtused ilmnevad selgelt ka 5008-s.

Tegu on nii disainilt kui ka omadustelt väga sarnaste autodega, mille suurim erinevus seisneb selles, et 5008 on peaaegu 20 sentimeetri võrra pikem, 16,5 sentimeetrit pikema telgede vahega ning selles võib viie asemel olla ka seitse kohta. Võib, aga ei, pea, sest lisakohad kuuluvad lisavarustusse ja maksavad 790 eurot. Samas on see tavapärane praktika, mida kasutavad ka konkurendid.

Igal juhul on 5008 oma 4,6meetrisesse keresse traditsioonilisel viisil paigutatud kolm istmerida: seega istmevalemiga 2+3+2.

Juht ja kaassõitja naudivad 5008-s olusid, mille kirjeldamiseks võib rahuliku südamega kasutada sõnu „premium” või „noobel”. Ka sõitjateruumi kujustus on efektne ning mis veelgi parem, Peugeot on oma viimaste mudelite viimistlusega teinud märkimisväärse kvaliteedihüppe. Esinduslikkust ja tehnoloogilisust on 5008 puhul kombineeritud rohke tekstiili (seda ka näiteks armatuurlaual) pakutava kodususega ning selline kooslus mõjub tavapärase rohke plasti kõrval tõesti värskendavalt.

Näidikupaneel on 5008-l täiselektrooniline, sellel kuvatavat infot ja selle esitlusviisi saab muuta. Armatuurlaualt leiab küllalt palju ka traditsioonilisi nuppe, aga mitmel juhul – näiteks kliimaseadme töö reguleerimisel – peab soovitud tulemuseni jõudma lisaks puuteekraani kasutades. Uue aja suundumuse kohaselt muudab see kasutamise natuke tülikamaks ning harjumise aeganõudvamaks. Küll aga käib kibekähku kohanemine 5008 pisikese nurgelise rooliga: kätte sobib hästi ja selle kohal oleva ekraani nägemist ka ei piira.

Keskmise rea kolm istet on kõik eraldi reguleeritavad, kuid ruumi on seal kahel põhjusel vähem kui ootaks. Esiteks võtab oma osa avatav klaaskatus (lisavarustus), teiseks teevad esiistmete seljatoed paksemaks ning põlveruumi ahtamaks allaklapitavad väikesed lauad (standardvarustus). Seega keskmist kasvu reisijal on teises reas hea, veidi pikemal juba kitsas.

Kolmanda istmereaga pole imesid korda saata suutnud ka Peugeot. Nagu seda tüüpi autodes ikka, sobib see ruumikuselt paremini väikelaste sõidutamiseks või siis harvadeks lühikesteks sõitudeks ka täiskasvanutele. Küll aga saab teise rea istmeid ettepoole liigutades kolmanda rea jalaruumi kasvatada, nii et kui eesmised sõitjad on lühikesed või kompromissialtid, võib 5008 seitset sõidutada küll.

Pakiruum jääb õnneks üsnagi mahukaks ka siis, kui tagumised istmed on kasutuses ning lisaks käib selle laiendamine lihtsalt. Iga istme allaklappimiseks piisab ühest liigutusest ning väikeste lisaplaatide abil (muidu tähelepandamatult keskmise rea seljatugede küljes) tekib sile ning ühtlane põrand ning enam kui 2000liitrine maht.

Sõiduomaduste kohta annavad hea vihje nii trimmis välimus kui ka väike sportlik rool. 5008 on küllaltki konkreetne ja vahetu reageerimisega, tundes end ühtviisi hästi nii linnatänavatel kui ka kurvilisel maanteel. Ning tänu tõhusale mürasummutusele, madalatele pööretele ja stabiilsusele lähevad ka maanteekilomeetrid tähelepandamatult. Halvale teele leiab ka mugavamaid autosid, 5008 on jäigapoolne, kuid kindlasti mitte talumatult jäik. Taas kehtib soovitus eelistada väiksemaid rattaid/kõrgemaid rehve.

Meie prooviautol oli 1,6liitrise bensiinimootori ja kuuekäigulise automaatkasti kombinatsioon, mis sobib 5008-le väga hästi. Jõupuudust pole, kütust kulub vähe ja sõit käib meeldivalt sujuvalt. Lisaks võib valida 1,2liitrise bensiini- või mitut sorti diiselmootoreid. Nelikvedu vähemalt esialgu valikusse ei kuulu.

Nagu paljudel teistelgi autodel, on 5008 hinnakirjas üks teistest märgatavalt odavam versioon hinnaga 20 700 eurot, kuid et saada korralik varustus ja soovi korral ka automaatkäigukast, tuleb pigem arvestada 26 000 – 28 000 euroga ning tippversioon nagu proovisõiduauto oli, maksab juba üle 30 000 euro.

Margus Pipar

Disainilt moodne, seest kvaliteetne, sõidab hästi. Kui pidevalt pikki ei sõiduta, siis väärt valik.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind31 790 eurot
MootorR-4 bensiin 1598 cm3
Võimsus121 kW (165 hj)
Pöördemoment240 Nm
Käigukast6käiguline automaat
Tippkiirus206 km/h
Kiirendus9,2 s
Kütusekulu7,5/5.0/5,8 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.