Leon Cupra: kõik tingimused täidetud!

kiirus, juhitavus, igapäevakasutatavus, soliidne interjöör vali sisemüra, DSG-kasti aeg-ajalt esinevad „mõttelühised”

Igamehesportauto peab teadupärast olema kiire, soodne ja igapäevaselt kasutatav. Seat Leon Cupra vastab nõuetele.

Inglise keeles nimetatakse selliseid hot hatch’ideks, kuumad luukpärad. Siiski, prooviauto ei olnud hatch, ehk luukpära, vaid universaal, kuid seda praktilisem igapäevasõitudeks. Leon Cuprat saab kolmes keretüübis – kolme ja viie uksega luukpära ning universaal. Nelikveolisena pakutakse vaid universaali. Seega: nelikveoline universaal, millel on 300hobujõuline mootor, kuuekäiguline DSG-automaatkäigukast ja mille täishind on 32 990 eurot, kuid hetkel pakutav tutvumishind 30 990 eurot. Võrdluseks sama suurusklassi kiireid nelikveolisi: luukpärakerega Ford Focus RS (350 hj) maksab 36 500 eurot, sedaan Subaru WRX STI (300 hj) 37 900 ja universaal Golf R Variant (310 hj) 41 522 eurot.

Mõistagi ei osteta sportlikke ja sportautosid nagu kaalukaupa, et nii ja nii palju hobujõudu sellise summa eest, loeb ikka iseloom, sobivus juhiga ja paljud muud nüansid, mida ei saa kirjeldada numbritega. Kõik eelmises lõigus nimetatud autod erinevad iseloomult, mõni on sportlikum, teine vähem, mõni lärmakam (nii otseses kui ka kaudses tähenduses), teine tasasem jne.

Kui paigutada näiteks kujustusskaala vasakusse serva Golf R kui kõige vähem edev ja paremale äärele Focus RS kui kõige dramaatilisem, siis Leon hoiab keskpunktist kindlasti vasakule, Golfi poole. Suuremad õhuvõtuavad, Cupra logo kärgjal radiaatorivõrel, punased pidurisadulad paistmas erivelgede tagant ning topelt summutiavad kahel pool difuusorit – lühidalt öelduna ongi enam-vähem kõik, millega Cuprat tavamudelist eristada.

Sarnane diskreetsus jätkub sisemuses: alt lapik rool ongi kõige sportlikum „disainielement”. Viimistlust saab iseloomustada kui täiskasvanulikku. Jah, eks sellise auto ostja on kindlasti hingelt noor, aga et 30 000 eurot taskust välja võtta või osutuda liisingukõlblikuks, siis päris hilisteismeline üldjuhtumil olla ei saa. 550liitrine pakiruum annab laialdased võimalused pagasi paigutamiseks ning teises istmereas ei ole kurtmist kellelgi.

300 hobujõudu teevad Leon Cuprast võimsaima Seati seeriaauto kõigil aegadel. Selle teadmisega oleks aga vähe peale hakata, kui auto tervikuna mootoriga kokku ei mängiks. Kui valida kõige sportlikum režiim, Cupra, seavad amortisaatorid end kõige jäigemasse seadesse, käigukast valmistub kiireteks vahetusteks kõrgetel pööretel, gaasipedaal muutub tundlikumaks, rool raskemaks ja stabiilsuskontroll leebub. Muide, viimase saab ka täielikult välja lülitada, mis moodsale ajal ei olegi nii tavaline asi.

See, mida niisuguses meeleolus sport-Leon suudab kurvilisel rajal korda saata, on päris metsik ja ühtlasi hüpnotiseeriv. Mugava rütmi leiab juht üsna ruttu ja infot, kus asub piir, millest edasi läheb asi liig ohtlikuks, jagab auto lahkelt. Muidugi, mida enam autoga harjuda, seda kaugemale piir nihkub. Ühel hetkel kaob tunne, et sõidad umbes 1,5 tonni kaaluva väikekeskklassi universaaliga, minek muutub nii rajuks nagu sportautoga. Cupra paiskub vägivaldse jõuga kurvist kurvi, lubab pidurduda nii hilja, et endal on juba ammu hirm hakanud; lausa kleebib end tee külge.

Ja siis see teine pool, mis ilmneb, kui valida mugavusrežiim. Sportlikuks jääb Leon Cupra endiselt, kuid ta ei käitu pealetükkivalt, vabalt võib tiksuda linnatempos või uimerdada maanteel mõne venivillemi taga. Ei mingit pinget, ei mingit valu ega kannatusi. Üks asi siiski, teemüra kostub sisse väga valjult, eriti pinnatud kattel. Kui rehvimõõt on 235/35 R19, teisisõnu madal ja lai, siis kehval teel ülisujuvat minekut põhjust oodata ei ole, kuid siiski käitub Leon Cupra kehvades oludes täiesti talutavalt.

Kiitust väärib DSG-käigukasti ja mootori koostöö kiirel sõidul, 300 hobujõudu ja 380 njuutonmeetrit saab sihipäraselt ära kasutada. Õige käik leitakse alati ja välgukiirusel. Aeglasemal esines siiski üksikuid arusaamatusi – olukorras, kus aeglustusele ei järgnenud peatumine, vaid uus kiirendus (näiteks ei tulnud rohelise süttimiseks peatuda, vaid piisas hoo kahandamisest), vajus kast mõnel korral liig kauaks mõttesse.

Mootori momenditipp jaotub vahemikku 1800–5500 pööret minutis, võimsushari 5500–6200 pööret minutis. 0–100 km/h aeg on 4,9 sekundit, keskmine kütusekulu 7,2 l / 100 km. Numbriritta veel üks oluline näitaja: viieaastane garantii.

Kristjan Sooper

Piisavalt kiire, et oleks äge ringrajal, piisavalt mugav ja praktiline, et olla igapäevaauto.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind32 990 eurot (soodus 30 990 eurot)
MootorR-4, turbo 1984 cm3
Võimsus221 kW (300 hj)
Pöördemoment380 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus4,9 s
Kütusekulu9,1/6,1/7,2l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.